Ελλάδα

Το κάλεσμα στο Facebook που έφερε το κύμα καταλήψεων στα σχολεία -Η ανάρτηση που ξεσήκωσε τους μαθητές [εικόνες]

katalipseis-660.jpg

Και ξαφνικά από τη Δευτέρα ένα κύμα καταλήψεων σχολείων εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα προκαλώντας την αντίδραση του υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου που απείλησε με συμπλήρωση των χαμένων ωρών σε αργίες και γιορτές.

Ολα ξεκίνησαν την Κυριακή όταν εμφανίστηκε στο Facebook μια εκδήλωση που φέρει τον τίτλο «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ», μέσω της οποίας προσκλήθηκαν 194.500 άτομα εκ των οποίων 45.315 δήλωσαν ηλεκτρονικά ότι θα πάνε και 6.501 απάντησαν «Ίσως», ενώ είχε δημιουργηθεί και αντίστοιχη σελίδα η οποία όμως αυτή τη στιγμή δείχνει να έχει κατέβει και στην οποία, όσο ήταν σε λειτουργία, ενημέρωναν για τις εξελίξεις των καταλήψεων ανά την Ελλάδα καταγράφοντας όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.

katalipseis-fb.jpg

«ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ!ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑΥΤΟ…3 ΝΟΕΜΒΡΗ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕIA ΚΛΕΙΣΤΑ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ,ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ,ΟΛΟΙ.. ΜΑΘΗΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ..ΣΥΝΤΑΓΜΑ 2 Μ.Μ και οι υπολοιπες πολεις της επαρχιας ή οπουδηποτε αλλου,πορεια στην πιο κοντινη 2οβαθμια εκπαιδευση τους..», έγραφε η αρχική ανάρτηση την Κυριακή από τον δημιουργό της εκδήλωσης που εμφανίζεται ως Γιάννης Γεωργίου.

Σε νεότερη ανάρτηση πριν από εννιά ώρες αναφέρει: «500 σχολεία υπό κατάληψη.. GG WP.
Πήραν το μήνυμα μας,οπότε κατάληψη και αύριο και μέχρι εκεί.Κρατήστε ημέρες καθώς θα κάνουμε και άλλες παρόμοιες κινητοποιήσεις σαν αυτές..
Υ/Γ: Σκοπός μας ήταν να βγούμε στα ΜΜΕ,και βασικά βγήκαμε σε όλη την Ελλάδα..
Αυτά από εμένα,τώρα αποφασίζετε εσείς.
Υ/Γ: Αν δείτε κάποια ειδοποίηση,δείτε την,καθώς πιθανότατα θα έχει να κάνει με κάτι διαφορετικό και όχι με το θέμα της σελίδας.(Πάλι σπαμμαρει ο μαλακας κλπ κλπ)».

katalipseis-2.jpg

Τι ζητούν οι μαθητές

Αφορμή για τις καταλήψεις είναι οι αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων, το σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία.

Πέρα από τη σελίδα στο Facebook εχει δημιουργηθεί και το blog lemeoxistoneosysthma.blogspot.gr στο οποίο έχει αναρτηθεί, μεταξύ άλλων και το ακόλουθο κείμενο:

«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και έτσι ενημερωμένοι όλοι και ενωμένοι να δώσουμε τον αγώνα μας για ότι καλύτερο μπορούμε.  Έρχεται το νέο σύστημα του Λύκειο με την τράπεζα θεμάτων. εκεί όπου παραμερίζεται και ο μαθητής και η κριτική σκέψη του αλλά και οι καθηγητές, κι όλοι απλά γίνονται εκτελεστικά όργανα προκαθορισμένων οδηγιών, εργαλεία ενός απρόσωπου αναλυτικού προγράμματος.

Ο καθηγητής χάνει το δικαίωμα να διαχειριστεί την  ύλη του ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και τρέχουν όλοι μαζί – και ιδιαίτερα οι μαθητές – σε σχολεία και φροντιστήρια, επιβαρύνοντας τους γονείς τους οικονομικά για να καλύψουν την πολυπόθητη ύλη και να ανταποκριθούν στις εξετάσεις.
Η γνώση που μας δίνεται δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες αλλά είναι μια γνώση όχι για την μάθηση αλλά για τις επιδόσεις, τυποποιημένη, που όσοι πειθαρχήσουν και την παπαγαλίσουν θα είναι έτοιμοι για να καταλάβουν θέσεις στην αγορά. Όσοι θελήσουν να κοιτάξουν και λίγο πιο πίσω από τις σελίδες του βιβλίου είναι οι απροσάρμοστοι, οι ενοχλητικοί. Όσοι δεν έχουν τα χρήματα για τα φροντιστήρια που είναι πια απαραίτητα είναι οι “άτυχοι” που δεν χωρούν στο εξελιγμένο μας εκπαιδευτικό σύστημα.

Μετά από όλα αυτά θεωρώ απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας , που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς και του να χάσουμε μάθημα αλλά η φοβισμένη φωνή μας γι’ όλα αυτά που θα έρθουν για εμάς χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να μας υπολογίζουν. θα πρέπει να είναι ένας αγώνας κόπος».

katalipseis-1.jpg

Μαθήματα και το Πάσχα;

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές προχωρούν σε καταλήψεις. Θυμίζουμε ότι και το προηγούμενο σχολικό έτος σημειώθηκαν καταλήψεις σε σχολεία ανά την Ελλάδα και το Υπουργείο Παιδείας εφάρμοσε το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμό 170 που αναφέρει τα εξής:

Σε περίπτωση που η λειτουργία σχολικής μονάδας διακόπτεται λόγω κατάληψης για περισσότερες από τρεις εργάσιμες ημέρες, το διδακτικό έτος στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα παρατείνεται για όσες ημέρες διήρκησε η κατάληψη πέραν των τριών εργάσιμων ημερών. Η διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων ή και των εξετάσεων καθώς και η χρονική της διάρκεια διαπιστώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Με την ίδια απόφαση, η οποία επικυρώνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, παρατείνεται αναλόγως και η διάρκεια του διδακτικού έτους και ορίζεται ο χρόνος λήξης του. Οι απώλειες διδακτικών ωρών, που προκύπτουν από τη διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων λόγω κατάληψης για χρονικό διάστημα έως και τρεις εργάσιμες ημέρες, αναπληρώνονται κατά το χρονικό διάστημα των διακοπών του Πάσχα.

Το πιο πάνω Προεδρικό Διάταγμα αναμένεται να εφαρμοστεί και φέτος για τους μαθητές των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη.

katalipseis-3.jpg

Λοβέρδος υπέρ της εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος για τις χαμένες διδακτικές ώρες

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος στο περιθώριο απάντησής του σε επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή, έκανε της εξής δήλωση για το θέμα των καταλήψεων σε σχολεία:

«Σήμερα το πρωί άρχισε ένα κύμα καταλήψεων στα σχολεία. Ενημερώθηκα ότι ο αριθμός δεν είναι μικρός. Επίσης με ενημέρωσαν ότι αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο τέτοια εποχή ενόψει του οροσήμου του Πολυτεχνείου. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τις κινητοποιήσεις. Όμως, υπάρχει ένα άλλο θέμα που έχει να κάνει με τα αναλυτικό διδακτικό πρόγραμμα μέσα στο έτος. Είναι μισός μήνας διδακτικού έτους μέχρι το Πολυτεχνείο. Αν η κατάληψη επεκταθεί τι γίνεται; Η ύλη που θα πάει; Υπάρχει νόμος που προβλέπει τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Σε μία δύσκολη χρονιά ξεκινάει μία σειρά κινητοποιήσεων που έρχεται σε αντίθεση με αυτό που πρέπει να πάρουν οι μαθητές από το σχολείο, αυτό που πρέπει να διδάξουν οι καθηγητές. Μου είπαν για περίπου 500 σχολεία. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα και το γεγονός ότι επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο δεν με ενδιαφέρει. Πρέπει να αναλογιστούμε τι πρόβλημα δημιουργείται στα παιδιά και τη μαθητική κοινότητα. Υπάρχει προεδρικό διάταγμα που ρυθμίζει τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις». 

katalipseis-4.jpg

You may also like

More in Ελλάδα