Οικονομία

Τρέχει να προλάβει την εφαρμογή της συμφωνίας η κυβέρνηση

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC
Μόνο τυπική δεν ήταν η προτροπή του Ζ.Κ. Γιούνκερ προς τον Αλέξη Τσίπρα να μην χαθεί άλλος χρόνος στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση, για την εφαρμογή της συμφωνίας με τα τους εταίρους. Η διενέργεια των εκλογών, που έφερε ένα «κενό» διάστημα στην εφαρμογή των μέτρων περίπου πέντε εβδομάδων, διαμορφώνει ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες για το επόμενο τρίμηνο.

Η κυβέρνηση πρέπει να «απαντήσει» γρήγορα στις ανησυχίες και τις προτροπές των Βρυξελλών, καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι αυστηρά και ο κίνδυνος να χαθούν στόχοι υπαρκτός, ιδίως στα δημοσιονομικά, αλλά και τα διαρθρωτικά.

Υπό αυτή την έννοια βασικός στόχος του Μεγάρου Μαξίμου είναι να συντονίσει τις δράσεις και να βάλει τα υπουργεία σε ένα ρυθμό, μην αφήνοντας περιθώρια για νέες καθυστερήσεις. Το κυβερνητικό επιτελείο διαμηνύει άλλωστε στους υπουργούς ότι όσο πιο γρήγορα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των μέτρων, τόσο πιο γρήγορα θα γίνει από τους δανειστές και η αξιολόγηση, η επιτυχής έκβαση της οποίας θα ανοίξει τη συζήτηση για την ρύθμιση του χρέους.
Μόνο οι υποχρεώσεις του Σεπτεμβρίου, όπως προβλέπεται από το χρονοδιάγραμμα των δανειστών, φτάνουν τις 17 και φυσικά θα υπάρξει παράταση για την υλοποίησή τους, που όμως δεν μπορεί να ξεπερνά τα μέσα του Οκτωβρίου, εάν η κυβέρνηση θέλει να παραμείνει εντός στόχων. Πρόκειται για τα εξής προαπαιτούμενα:
 
1.    Δέσμευση και κατάσχεση λογαριασμών οφειλετών του δημοσίου, με ηλεκτρονική αποστολή στις τράπεζες στοιχείων των οφειλετών. Για οφειλέτες με χρέη στην εφορία άνω των 70.000 ευρώ θα υπάρχει αυτοματοποιημένη διαδικασία κατάσχεσης. Το μέτρο θα ενισχυθεί με την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών κατασχέσεων εις βάρος οφειλετών του Δημοσίου. Το πρόγραμμα θα δοθεί με απευθείας ανάθεση!

 
2.    Κατάργηση του ανώτατου ορίου ύψους κατάσχεσης 25% επί μισθών και συντάξεων και μείωση όλων των κατώτατων ορίων ύψους 1.500 ευρώ (1.250 για μισθούς και συντάξεις, 1.000 ευρώ για καταθέσεις).

 
3.    Επίσπευση της διαδικασίας δημόσιας σύμβασης για την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης οφειλών και κατασχέσεων από ιδιώτες.

 
4.    Έναρξη κατασχέσεων για οφειλέτες που δεν καταβάλουν εγκαίρως τις δόσεις τους ή τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.

 
5.    Ορίζονται τα πρώτα νησιά στα οποία θα καταργηθεί η έκπτωση 30% στον ΦΠΑ.

 
6.    Με απευθείας ανάθεση θα δοθεί και έργο παραγωγής ειδικού λογισμικού για τους ελέγχους των ελεγκτικών φορολογικών μηχανισμών της «ανεξάρτητης» ΓΓ Δημοσίων Εσόδων. Ολοκλήρωση της μεταφοράς των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του ΣΔΟΕ στην ίδια ΓΓΔΕ.

 
7.    Έκδοση απόφασης για να εφαρμοστεί η ψηφισμένη αύξηση της φορολογίας στα πλοία.

 
8.    ΚΤΕΟ. Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, μετά από διασταύρωση στοιχείων.

 
9.    Ξήλωμα της ρύθμισης των εκατό δόσεων. Αποκλείονται όσοι δεν καταβάλουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τη θέσπιση απαίτησης για τη φορολογική διοίκηση και τη διοίκηση, συντόμευση της διάρκειας της ρύθμισης «για όσους έχουν τη δυνατότητα» να πληρώσουν νωρίτερα ρυθμισμένους φόρους ή εισφορές. Αύξηση επιτοκίων από 3% σε 5% στις ρυθμισμένες οφειλές. Οφειλέτες με χρέη κάτω των 5.000 (το 90% όσων εντάχθηκαν στη ρύθμιση) παραμονή του χαμηλού επιτοκίου, αλλά μόνο με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

 
10. Δέσμευση του κράτους ότι δεν θα θεσπίσει νέες ρυθμίσεις δόσεων ή άλλες ρυθμίσεις διακανονισμού, ούτε θα τροποποιήσει τις ισχύουσες ρυθμίσεις π.χ. παρατείνοντας προθεσμίες.

 
11. Αποκλειστική χρηματοδότηση όλων των επικουρικών ταμείων από ίδιες εισφορές (σφαγή στις επικουρικές). Υπαγωγή όλων των επικουρικών ταμείων στην ΕΤΕΑ.

 
12. Νέα Task Force, με επιτροπεία στο τετράγωνο: Μεσοπρόθεσμο σχέδιο τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω νέας Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (ΥΣΔΜ).

 
13. Από την κοινωνική πρόνοια στη φιλανθρωπία του πτωχοκομείου: Προσδιορισμός διαδικασιών για τη βαθμιαία εθνική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.

 
14. Ενίσχυση ρυθμίσεων για τη «διακυβέρνηση» του ΤΧΣ ιδίως σε θέματα διαδικασιών επιλογής και διορισμού. Ήτοι, στενός έλεγχος από τους δανειστές (ESM, ΕΚΤ).

 
15. Προετοιμασία εδάφους για ιδιωτικοποίηση ΔΕΗ με: α) Τροποποίηση κανόνων αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας β) Θέσπιση κανόνων για τον συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και του διαχειριστή της αγοράς γ) μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου δ) Αναθεώρηση τιμολογίων ΔΕΗ βάσει του κόστους, αντικαθιστώντας την 20% έκπτωση για τους χρήστες υψηλής τάσης με τιμολόγια βάσει του οριακού κόστους παραγωγής ε) Αναγκαστική συρρίκνωση της ΔΕΗ με τον σχεδιασμό συστήματος δημοπρασιών σύμφωνα με το γαλλικό ΝΟΜΕ, με στόχο να μειωθούν κατά 25% τα μερίδια λιανικής και χονδρικής αγοράς της ΔΕΗ.

 
16. Νομοθέτηση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ – Συγκοινωνίες Αθηνών».

 
17. Δρομολόγηση της εφαρμογής του αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που θεσπίζει το προνόμιο των τραπεζών και αποκλείει ουσιαστικά τους εργαζόμενους από τις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης εις βάρος επιχειρήσεων.

You may also like