Ελλάδα

Washington Times: Αυτοί είναι οι Ελληνες επιχειρηματίες που νίκησαν το «τέρας» της κρίσης

star708_0.jpg?itok=kZ06OgGJ

Εν μέσω καταστροφικών σεναρίων, κρίσης που ανοίγει βαθιές τρύπες στο σώμα της οικονομία και πλήρους αβεβαιότητας για το μέλλον, το να ανοίξει κανείς ένα μαγαζί στη Βουκουρεστίου, δίπλα από τις βιτρίνες των διεθνών οίκων, είναι ένα όνειρο που πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες θα ήθελαν να εκπληρώσουν, αλλά παραμένουν στο όνειρο.

Όχι για όλους, καθώς η Washington Times διερευνά συγκεκριμένες περιπτώσεις Ελλήνων επιχειρηματιών που τα έβαλαν με το «τέρας» της κρίσης, δεν φοβήθηκαν την αναμέτρηση και τελικά βγήκαν κερδισμένοι.

Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η 35χρονη Πένυ Βομβά που δεν δίστασε να προωθήσει την εταιρεία της RIEN. Φτιάχνει ρούχα και αξεσουάρ. Η Βουκουρεστίου δεν την φόβισε, ούτε και η γενικότερη οικονομική κατάσταση. Σαφώς, όμως, γνωρίζει πως οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές. «Μια δερμάτινη χειροποίητη τσάντα, από αυτές που πουλάω, κοστίζει από 180 έως 450 ευρώ. Σαφώς, οι περισσότερες Ελληνίδες δεν έχουν τη δυνατότητα να τις αγοράσουν από τη στιγμή που η κατανάλωση έχει πληγεί από την κρίση». Η κ. Βομβά αναμένει, όπως και όλοι οι ψηφοφόροι, πως στις 25 Ιανουαρίου θα εκλεγεί μια κυβέρνηση (όποια και αν είναι αυτή) και θα βάλει τέλος στην ύφεση που επί του παρόντος μοιάζει να μην έχει τέλος.

Μέσα σε αυτό το δύσκολο πλαίσιο συνθηκών ξεκίνησε τη δική της επιχείρηση θέλοντας να πάει κόντρα στο αρνητικό ρεύμα της εποχής. Σχεδίασε την πρώτη παρτίδα των προϊόντων της το 2008, τότε που η Ευρωκρίση άρχισε να σκάει από το καβούκι της, Στην αρχή τα δειγμάτιζε σε σουίτες ξενοδοχείων – τώρα διαθέτει δύο μαγαζιά: ένα στην Αθήνα και άλλο ένα στη Μύκονο. Το μεγάλο σχέδιό της, όμως, είναι να ανοιχτεί στην αγορά της Ελβετίας και της Σαουδικής Αραβίας μέσω του online shopping, κρατώντας το κόστος σε χαμηλό επίπεδο. Οι πωλήσεις των προϊόντων της. επί του παρόντος, παίρνουν την ανηφόρα και δεν κρύβει την αισιοδοξία της, έστω και αν χρειάζεται η περισσότερη δουλειά να περάσει από τα χέρια της (έχει δύο μόλις υπαλλήλους). «Είναι όντως δύσκολο να δουλεύεις μέσα στην κρίση. Αν δεν είχα σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων πριν μπω στο χώρο της μόδας, δεν θα τα είχα καταφέρει», λέει με νόημα.

1z1wlts.jpg

Τη στιγμή που το παραδοσιακό εμπόριο πνέει τα λοίσθια στην Ελλάδα της κρίσης, οι νέες τεχνολογίες φέρνουν στις επιφάνεια ανθρώπους που έχουν φρέσκιες ιδέες και μέσω startup εταιρείες, καταφέρνουν να επιβιώσουν. Ο Μιλτιάδης Γκουζούρης, μέντορας της «Orange Grove» που ασχολείται με τις start up σημειώνει πως πέραν της κρίσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας επιχειρηματίας στην Ελλάδα έχουν να κάνουν με τη γραφειοκρατία, τους φόρους και την έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

v1_1662121843.jpg

«Η πλειοψηφία των επιχειρηματιών στην Ελλάδα παλεύει καθημερινά με ένα ασταθές πολιτικό σκηνικό. Βραχυπρόθεσμα ουδείς μπορεί να κάνει προβλέψεις για την ελληνική αγορά». Ίσως γι’ αυτό το εξωτερικό δίνει τη διέξοδο. Ο Δημήτρρης Κρις πέρασε από πολλές δουλειές, μέχρι να καταλήξει στη δική του επιχείρηση: φτιάχνει μια ξεχωριστή ποιότητα ροφήματος με τσάι, μαύρη ζάχαρη και χυμό λεμονιού. Χρειάστηκε δύο χρόνια με το συνεργάτη του Δημήτρη Πολιτόπουλοι μέχρι να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.

tuvunu.jpg

Αυτή τη στιγμή το Tuvunu (έτσι ονόμασαν το προϊόν) εξάγεται στο Σικάγο, το Λος Άντζελες και τη Νέα Υόρκη. «Πάντα ήθελα ένα προϊόν που θα μπορεί να σταθεί στη διεθνή αγορά», λέει με περηφάνεια. Κατά τον κ. Γκουζούρη το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη δυνατότητα προσαρμογής των επιχειρηματιών στο χάος των ημερών. «Η κρίση όξυνε την εφευρετικότητα κάποιων με αποτέλεσμα να αναδείξουν προϊόντα και υπηρεσίες που ουδείς άλλος είναι σκεφτεί».

Μια ακόμη περίπτωση είναι αυτή του Στάθη Πανιτσίδη που μαζί με τον αδερφό του Κωνσταντίνο έφτιαξαν μια επιχείρηση με 3D εκτυπωτές που ήδη πλέον έχει εφαρμοστεί στην οδοντιατρική και έδωσε ώθηση στη δουλειά τους.

 

 

You may also like

More in Ελλάδα