Πολιτική

Χατζηδάκης στο Greece Talks: Τα αιγοπρόβατα πλέον θα καταμετρώνται με τσιπάκια – Η Ελλάδα δεν είχε ξανά τόσο φιλοεπενδυτικό περιβάλλον μετά τη Μεταπολίτευση

Στο συνέδριο Greece Talks του Travel.gr και του Πρώτου Θέματος, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, συμμετείχε σε συζήτηση με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, τον Δημήτρη Κ. Τσιτσιράγκο και τον Νίκο Δρανδάκη, υπό τον συντονισμό του δημοσιογράφου Μπάμπη Κούτρα.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης παρουσίασε αναλυτικά την πορεία του Ταμείου Ανάκαμψης, τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων και την ευρύτερη εικόνα της ελληνικής οικονομίας.

Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ο αγροτικός τομέας εισέρχεται σε νέα, πιο θετική περίοδο, δίνοντας έμφαση στις αλλαγές που δρομολογούνται στον τρόπο καταμέτρησης των αιγοπροβάτων. Όπως σημείωσε, «πλέον τα αιγοπρόβατα θα μετρώνται, θα καταμετρώνται με τσιπάκια, όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για να μην έχουμε τα προβλήματα που είχαμε μέχρι τώρα, πάνω γραψίματα και λοιπά».

Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα των ενισχύσεων, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση εργάζεται εντατικά για να δοθεί η βασική ενίσχυση μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Λόγω περιορισμένου χρόνου, όπως εξήγησε, εφαρμόζεται για φέτος ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο δεν θα βασίζεται αποκλειστικά στις δηλώσεις, αλλά θα λαμβάνει υπόψη «τα τιμολόγια γάλακτος που παρέδωσες, τα τιμολόγια κρέατος και τις ζωοτροφές που αγόρασες».

Από αυτά τα στοιχεία θα προκύπτει αλγόριθμος, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να ολοκληρωθούν ορθά οι πληρωμές των επιδοτήσεων.

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε αισιόδοξος για τη συνέχεια σημειώνοντας ότι «θα τα καταφέρουμε και στον συγκεκριμένο τομέα», ενώ τόνισε πως μετά την καταβολή της βασικής ενίσχυσης στα τέλη Νοεμβρίου, το σύστημα θα αρχίσει να ομαλοποιείται.

Σε αναφορά του στον ΟΣΕ, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε: «Πάλι δεν κάνω αναδρομή στο παρελθόν. Γνωρίζουμε τα προβλήματα. Τι έχουμε αυτή την ώρα; Έχουμε από τη μία πλευρά ανάταξη της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής με προφανώς διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση.

Όλη η γραμμή, με βάση τον σχεδιασμό και την επικαιροποίηση που κάνουμε και την ενημέρωση που έχουμε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα έχει τελειώσει το φθινόπωρο του 2026. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2026 θα μπουν καινούργια τρένα και θα αυξηθούν. Τα τρένα αυτά, είτε καινούργια είτε αναβαθμισμένα, θα έχουν ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και τα 200 km την ώρα».

Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης «ένα απρόσμενο δώρο», σημειώνοντας: «Το Ταμείο Ανάκαμψης, μην κρυβόμαστε, ήταν ένα απρόσμενο δώρο, ακόμα και μερικές μέρες πριν αποφασιστεί. Ήταν ένα μεγάλο βήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τότε, λόγω του κορονοϊού».

Επισήμανε ότι ο σχεδιασμός του ήταν εξαιρετικά απαιτητικός: «Σχεδιάστηκε από τους λεγόμενους φρούγκα – τους τσιγκούνηδες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – για να χαθούν λεφτά. Σε σχέση με το ΕΣΠΑ έπρεπε να έχεις τις ίδιες απορροφήσεις στο μισό χρόνο, άρα έπρεπε να τρέξεις με διπλάσιες ταχύτητες».

Για την τρέχουσα εικόνα των απορροφήσεων ανέφερε: «Αυτή την ώρα η Ελλάδα είναι πρώτη στις απορροφήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με το ΑΕΠ της και, σε απόλυτα ποσοστά, έκτη, έβδομη ή όγδοη. Με την επόμενη αίτηση θα ανέβουμε ακόμη πιο πολύ».

Συμπλήρωσε ότι οι ρυθμοί υλοποίησης εντείνονται όσο προχωρά το πρόγραμμα: «Στο Ταμείο Ανάκαμψης οι ρυθμοί αυξάνονται προς το τέλος. Τώρα γίνεται η τελευταία αναθεώρηση. Παρατηρούμε και συντονίζουμε την εξέλιξη και κεντρικά το κύριο βάρος στο Υπουργείο Οικονομικών και στον Νίκο Παπαθανάση, αλλά εγώ θεωρώ ότι το πράγμα πάει καλά».

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική