Τα νέα αντισυλληπτικά χάπια μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο θρομβώσεων, προειδοποιεί ο ασφαλιστικός οργανισμός Techniker Krankenkasse (TK). Ωστόσο, τα νέα ορμονικά σκευάσματα συνταγογραφούνται αισθητά συχνότερα.
Παρά το γεγονός ότι τα νέου τύπου αντισυλληπτικά χάπια μπορούν να αυξήσουν, σύμφωνα με τον γερμανικό ασφαλιστικό οργανισμό TK, τον κίνδυνο πρόκλησης θρομβώσεων, συνταγογραφούνται αισθητά συχνότερα σε σύγκριση με τα παλαιότερα αντίστοιχα προϊόντα. Και αυτό παρ’ ό,τι τα παλαιού τύπου αντισυλληπτικά έχουν εξίσου αποτελεσματική δράση, τονίζει σε σχετική έκθεσή της η TK.
Η έρευνα, που διεξήχθη υπό την αιγίδα του γνωστού Γερμανού φαρμακοποιού Γκερντ Γκλέσκε, εστίασε στα οφέλη και τους κινδύνους που συνεπάγεται η χρήση του νέου τύπου αντισυλληπτικών χαπιών. Το γεγονός ότι τα αντισυλληπτικά χάπια έχουν παρενέργειες είναι γνωστό προ πολλού. Ωστόσο, τα χάπια της λεγόμενης τρίτης γενιάς βρίσκονται στο επίκεντρο της κριτικής. Σύμφωνα με έρευνες, ο κίνδυνος θρομβώσεων από τη χρήση τους αυξάνεται κατά 1,5 έως 2 φορές σε σύγκριση με τα χάπια δεύτερης γενιάς. Εξίσου επικίνδυνα είναι σύμφωνα με έρευνες και τα αντισυλληπτικά χάπια τέταρτης γενιάς.
Κριτική στο μάρκετινγκ της φαρμακοβιομηχανίας
«Κυρίως για νεαρές γυναίκες που δεν καπνίζουν και δεν είναι υπέρβαρες, δεν υφίστανται με την πρώτη ματιά επιχειρήματα κατά της χρήσης των νέων σκευασμάτων», εξήγησε ο Γκερντ Γκλέσκε. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο ίδιος, «τα χάπια των προηγούμενων γενεών προστατεύουν εξίσου αποτελεσματικά από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη και είναι πιο ακίνδυνα σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο πρόκλησης θρομβώσεων».
Ο επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου της TK Γενς Μπαας, υπογράμμισε σε προειδοποιητικό τόνο ότι τα αντισυλληπτικά χάπια «δεν είναι προϊόν lifestyle», αλλά ένα φαρμακευτικό σκεύασμα για το οποίο απαιτείται συνταγή γιατρού. Ο Γενς Μπαας άσκησε κριτική στις στρατηγικές μάρκετινγκ των εκπροσώπων της φαρμακοβιομηχανίας, οι οποίοι διαφημίζουν, όπως είπε, τις ελκυστικές ιδιότητες των νέων αντισυλληπτικών χαπιών, επιχειρώντας παράλληλα να προσελκύσουν νέες γυναίκες με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Να σημειωθεί ότι στη Γερμανία απαγορεύεται η διαφήμιση φαρμακευτικών προϊόντων για τη χρήση των οποίων απαιτείται συνταγή γιατρού. Παρ’ όλα αυτά σχεδόν κάθε εταιρεία πώλησης αντισυλληπτικών χαπιών διατηρεί μία ιστοσελίδα γενικού περιεχομένου με πληροφορίες σχετικά με την αντισύλληψη και τα χάπια.