Σε έρευνα που έγινε φάνηκε ότι οι βαθμοί των παιδιών που ροχάλιζαν ή είχαν υπνική άπνοια, ήσαν 12% χαμηλότεροι σε σχέση με τους βαθμούς των συνομηλίκων τους χωρίς αναπνευστικά προβλήματα.
Το ροχάλισμα, η υπνική άπνοια και άλλα αναπνευστικά προβλήματα στη διάρκεια του ύπνου φαίνεται να επιδρούν αρνητικά στις σχολικές επιδόσεις των παιδιών, σύμφωνα με μια νέα νεοζηλανδική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά αυτά παίρνουν συνήθως χαμηλότερους βαθμούς στο σχολείο σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν ροχαλίζουν και δεν αντιμετωπίζουν παρεμφερή αναπνευστικά προβλήματα τα βράδια.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οτάγκο, με επικεφαλής τη Μπάρμπαρα Γκάλαντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό παιδιατρικής “Pediatrics”, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) στοιχεία από 16 έρευνες σε 12 χώρες. Κάθε έρευνα αφορούσε κατά μέσο όρο 550 παιδιά ηλικίας πέντε έως 17 ετών. Η νέα μελέτη συσχέτισε τυχόν αναπνευστικά προβλήματα στον ύπνο με τις βαθμολογίες των μαθητών.
Συνολικά, οι βαθμοί των παιδιών που ροχάλιζαν ή είχαν υπνική άπνοια, ήσαν 12% χαμηλότεροι σε σχέση με τους βαθμούς των συνομηλίκων τους χωρίς αναπνευστικά προβλήματα. Στα γλωσσικά μαθήματα η βαθμολογική υστέρηση ήταν 12,3%, στα μαθηματικά 13,1% και στα άλλα επιστημονικά μαθήματα 11,6%.
Η Γκάλαντ επεσήμανε πως πιθανώς οι γονείς θα έπρεπε να συμβουλευτούν γιατρό για τα νυχτερινά αναπνευστικά προβλήματα του παιδιού τους, καθώς το πρόβλημα ίσως θα μπορούσε να επιλυθεί με κάποια απλή χειρουργική επέμβαση.