Ελλάδα

Ερευνα: Με ποιο μέσο μετακινούνται περισσότερο οι Αθηναίοι

kinisi708.jpg?itok=RRfey7MY

Παρά το γεγονός ότι τα ΜΜΜ και κυρίως το μετρό έχει αποκτήσει αρκετούς φανατικούς υποστηρικτές που έχουν ακόμη περισσότεροι με την αλλαγή των τιμών στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η βασική προτίμηση των κατοίκων της πρωτεύουσας εξακολουθεί να είναι το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Public Issue (για λογαριασμό της WWF) το 34% των κατοίκων του λεκανοπεδίου προτιμάει τα μετακινείται με το Ι.Χ. και όχι με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, για να πάει στη δουλειά του, να διασκεδάσει ή να πάει για ψώνια. Ακολουθεί ένα 33% που επιλέγει το λεωφορείο, καθώς διαθέτει το πιο διευρυμένο δίκτυο μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ ακολουθεί το μετρό με 31%, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με 10%, το τρόλεϊ με 9%, η μοτοσικλέτα (8%), το ταξί με 4%, το ποδήλατο με 3% και το τραμ με 2%. Το 27% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πραγματοποιεί τις καθημερινές του μετακινήσεις με τα πόδια.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013, στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατηγά οχήματα, ενώ το 2012 το 81,6% των επιβατοχιλιομέτρων που διανύθηκαν ήταν με αυτοκίνητο και το 17,7% με μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως επεσήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.

Οσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών, το 21% των κατοίκων του Δήμου Αθηναίων κάνει χρήση Ι.Χ., έναντι 32% στα νοτιοανατολικά προάστια, 56% στα βόρεια προάστια, 35% στα δυτικά προάστια και 34% στον Πειραιά. Η πιο διευρυμένη χρήση λεωφορείων παρατηρείται στους κατοίκους του Πειραιά με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα δυτικά προάστια με 38%, τα νοτιοανατολικά με 34%, ο Δήμος Αθηναίων με 31% και τέλος τα βόρεια προάστια με 17%.

s5_metakinhseis_1712-thumb-large.jpg

Γράφημα από την Καθημερινή 

Συστηματικότεροι χρήστες του μετρό φαίνεται ότι είναι οι κάτοικοι του Δήμου Αθηναίων (35%), των νοτιοανατολικών με 34%, των δυτικών και βορείων με 32% και τέλος του Πειραιά (όπου δεν έχει φτάσει ακόμα το μετρό) με 19%. Ο βασικότερος λόγος μη χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως καταγράφεται στην έρευνα, είναι ότι δεν χρειάζεται (γιατί είναι όλες οι διαδρομές κοντινές) με ποσοστό 39%, η μη εξυπηρέτηση των δρομολογίων που προσφέρονται (34%), οι καθυστερήσεις (10%), η ασυνέπεια των δρομολογίων (7%), η απουσία σταθμών ή στάσεων κοντά και τα ακριβά εισιτήρια με ποσοστό 6%. Η πολύωρη αναμονή στις στάσεις αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα «επιβίβασης» για το 4% των ερωτηθέντων, ο συνωστισμός για το 3% όπως επίσης και η περιορισμένη προσβασιμότητα από ηλικιωμένα άτομα ή άτομα με αναπηρία (3%).

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Ελλάδα