Ελλάδα

Πανελλαδικές 2023: «Στρωτά, βατά και αναμενόμενα» τα θέματα σε Χημεία, Πληροφορική και Λατινικά

Στα μαθήματα της Χημείας, της Πληροφορικής και των Λατινικών εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Όλα κύλησαν ομαλά, χωρίς απρόοπτα. Τα θέματα αξιολογήθηκαν ως «στρωτά», ανταποκρινόμενα απόλυτα στο μέσο μαθητή. Οι ειδικοί του Ομίλου Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» διατυπώνουν τις εκτιμήσεις τους.

Εύκολη η Χημεία

Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά απαιτητικά στην έκταση των απαντήσεων τα θέματα.

«Μάλλον εύκολα τα θέματα της Χημείας της Θετικής Κατεύθυνσης, καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Μόνη δυσκολία ίσως, η έκτασή τους», θα πει ο κ. Μαρίνος Ιωάννου, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος της Χημείας του Ομίλου ‘Πουκαμισάς’. «Επιπλέον, στο Α4 πολλαπλής επιλογής του πρώτου θέματος, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ο τύπος, τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά στο σχολικό βιβλίο. Ωστόσο, τα παιδιά τον γνωρίζουν από το μάθημα της Φυσικής, επομένως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Όσο για τα υπόλοιπα θέματα, δεν παρουσιάζουν επιμέρους δυσκολίες. Και τα νούμερα που βγαίνουν, είναι πολύ όμορφα! Αυτό σημαίνει πρακτικά πως πολλά παιδιά, ειδικά στην κατεύθυνση της Υγείας, έχουν θέμα με τις πράξεις – δεν κάνουν μαθηματικά, ίσως λανθασμένα κατά τη γνώμη μου. Μπορεί να δυσκολεύονται ακόμη και στις απλές πράξεις. Άρα, ‘όμορφα νούμερα’, σημαίνει ότι δεν θα δυσκολευτούν να κάνουν πράξεις».

Συνοψίζοντας, στο μάθημα της Χημείας, «σε επίπεδο κατανόησης, τα θέματα ήταν πολύ καλά, σαφώς διατυπωμένα, χωρίς επιστημονικά λάθη αλλά η έκτασή τους μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές, που είναι αργοί στο γράψιμο. Επομένως, περισσότερο προβληματίζει η διαχείριση του χρόνου από την πλευρά των παιδιών, παρά ο βαθμός δυσκολίας – ήταν μέσα σ’ αυτά που περιμέναμε, δεν είχε ‘δράκο’».

Χωρίς «παγίδες» η Πληροφορική

Καθόλου δύσκολα τα θέματα της Πληροφορικής. Καινοτομία, η φετινή αλλαγή στην κατανομή των μονάδων μεταξύ των ζητημάτων.

«Βατά τα θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής», όπως ενημερώνει ο κ.Λευτέρης Λιοδάκης, καθηγητής Πληροφορικής στα φροντιστήρια Πουκαμισάς. «Το πρώτο και το δεύτερο θέμα, που ουσιαστικά καλύπτουν τη θεωρία του μαθήματος, περιλαμβάνουν πολύ μεγάλο τμήμα από τη νέα ύλη, η οποία για πρώτη φορά εξετάστηκε την περσινή χρονιά. Αν και είναι μεγάλα σε εύρος, δεν θεωρούνται ιδιαίτερης δυσκολίας, τα παιδιά μπορούν να τα αντιμετωπίσουν. Όσο περισσότερο έχουν εκπαιδευτεί οι μαθητές στη χρήση της θεωρίας, τόσο περισσότερο μπορούν να αποδώσουν στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα.

Το τρίτο και το τέταρτο θέμα, τα οποία είναι ουσιαστικά τα προγράμματα, που ζητούν από τους μαθητές, δεν παρουσίασαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ενώ καλύπτουν βασικές επεξεργασίες των αλγορίθμων, οι οποίοι χρειάζονται για την επίλυση τέτοιου είδους θεμάτων». Μοναδική αλλαγή φέτος, η μορφή της εξέτασης του θέματος σε ό,τι αφορά την κατανομή των μονάδων. «Συγκεκριμένα, σε αντίθεση με πέρσι, το πρώτο και το δεύτερο θέμα καλύπτουν πλέον 50% μονάδες με το τρίτο και το τέταρτο να καλύπτουν επίσης 50 στις 100 μονάδες. Νομίζω ότι αυτό έπρεπε κάποια στιγμή να γίνει, γιατί έπρεπε να συνάδει και με τα υπόλοιπα μαθήματα. Φέτος, δηλαδή η Πληροφορική, ήρθε στις ίδιες μονάδες όπως και τα υπόλοιπα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα». Λόγος προβληματισμού για τους υποψηφίους, δεν υπάρχει. «Όσοι έχουν προετοιμαστεί φυσιολογικά, με τακτική μελέτη, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην επίλυση των θεμάτων. Περιμένω χαρές από τα παιδιά! Συγκρίνοντας με τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την καραντίνα δηλαδή, οπότε και είχαμε βρεθεί σε δυσκολότερες καταστάσεις, φέτος τα παιδιά ήταν λιγότερο αγχωμένα. Όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνεται η κατάσταση…», καταλήγει.

Σαφή και βατά τα θέματα στα Λατινικά

Χωρίς τίποτε περίεργο ή παράλογο τα φετινά θέματα των Λατινικών, απευθύνονταν σε υποψηφίους που έχουν προετοιμαστεί καλά.

«Αναμενόμενα τα θέματα στα Λατινικά, διατυπωμένα με σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας, που κάλυπταν ένα μεγάλο φάσμα της ύλης. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές, σίγουρα θα γράψουν πάρα πολύ καλά. Πιστεύω ότι οι βαθμολογίες θα είναι καλύτερες από τις περσινές», η εκτίμηση της κ.Μαρίας Γκυρτή, φιλολόγου από τα φροντιστήρια Πουκαμισάς.

Ειδικότερα, οι δύο ασκήσεις νέου τύπου, καταδεικνύουν πως απαιτείται ο μαθητής να γνωρίζει το κείμενο γλωσσικά – φέτος, για παράδειγμα, ζήτησαν από τα παιδιά να βρουν σε συγκεκριμένο χωρίο, ρήματα σε οριστική, ουσιαστικά τρίτης κλίσης… Αναμένεται, επομένως να ανταποκριθεί, ο υποψήφιος, που κατέχει την οπτική των κειμένων, που δεν ‘παπαγαλίζει’. Σε ό,τι αφορά τον όγκο της ύλης, που είχαν να διαχειριστούν οι μαθητές στη διάρκεια της προετοιμασίας τους, απαιτείται προσπάθεια στο να την ‘δαμάσουν. «Η δυσκολία έγκειται κυρίως στη σημαντική αύξηση της ύλης. Χρειάζεται να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην γραμματική, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και στις υπόλοιπες ασκήσεις. Αλληλένδετο με τη γραμματική και το συντακτικό, φυσικά. Αν και επικρατεί η εντύπωση πως πρόκειται για ένα ‘εύκολο’ μάθημα, με αρκετούς αριστούχους, αφού συγκεντρώνονται στο 18 ως 20, ας μην παραγνωρίζουμε ότι έτσι ανεβαίνει ο μέσος όρος. Πολύ καλά γράφουν όσοι έχουν κατανοήσει τον τρόπο διαβάσματος», αποσαφηνίζει η κ.Γκυρτή.

Συμπερασματικά, «σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μπήκαν μόνο δύο κείμενα, κλειστού τύπου ερωτήσεις, αναμενόμενο συντακτικό. Δεν υπήρχαν εκπλήξεις.

Τέλος, τα Λατινικά ίσως είναι και το μόνο μάθημα, στο οποίο δεν αντιμετωπίζει κανείς ιδιαίτερο πρόβλημα χρόνου. Τα παιδιά τελειώνουν νωρίτερα και προλαβαίνουν να κάνουν και έλεγχο».

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Ελλάδα