Ελλάδα

Αφησαν την Αθήνα, πήγαν στη Σαντορίνη και έφτιαξαν ένα καφενείο υπόδειγμα ομορφιάς -Η ιστορία δύο νέων Ελλήνων που δεν το έβαλαν κάτω [βίντεο]

mel660.jpg

Για τους κατοίκους της Σαντορίνης το όνομα «Μελιτίνι» παραπέμπει στο παραδοσιακό γλυκό που σερβίρεται στο Πάσχα μετά την Ανάσταση του Χριστού. Ένα μείγμα ζύμης με ζάχαρη, τυρί, μαστίχα και βούτυρο.Είναι, όμως, και το όνομα που επέλεξαν δύο νέοι Έλληνες για το παραδοσιακό καφενείο που άνοιξαν στο νησί. Ήθελαν κάτι που να παραπέμπει στην ελληνική παράδοση.

Για τον Παντελή Χατζηκωνσταντή και τον Τάκη Δρόσο ο δρόμος από την Αθήνα έως την Σαντορίνη ήταν κάτι παραπάνω από μια θερινή απόδραση κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Έγινε ένα ταξίδι φυγής από το πνιγηρό περιβάλλον της Αθήνας της κρίσης και το άνοιγμα των φτερών τους σε ένα επιχειρηματικό πεδίο άγνωστο -μέχρι εκείνη τη στιγμή- γι’ αυτούς.

Οι δύο νέοι γνωρίζονται από το πανεπιστήμιο και έτσι δεν χρειάστηκε να περάσουν μεταξύ τους το στάδιο της προσαρμογής. Όταν ο Παντελής παράτησε τη δουλειά του στην τράπεζα η απόφαση είναι ληφθεί: έφυγαν για την Οία με σκοπό να ανοίξουν το πρώτο παραδοσιακό καφενείο που θα προσφέρει μόνο ελληνικά προϊόντα – τα ξένα απαγορεύονται διά ροπάλου. Να σκεφτεί κανείς πως στον κατάλογό τους δεν έχουν καν την κλασική… Coca Cola.

melitini_greek_cafe-1024x494.jpg

Τη στιγμή που δεν μπορούσαν να βρουν καμία προοπτική στην πρωτεύουσα και σε αντίθεση με τους περισσότερους συνομηλίκους τους που επιδιώκουν μια σταθερή δουλειά, εκείνοι ανοίχτηκαν στην περιπέτεια.
Αν και διάλεξαν ένα κοσμοπολίτικο νησί που προσελκύει χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, ο δικός τους στόχος ήταν να… τραβήξουν τους Έλληνες. Όπως λένε και οι ίδιοι στο Greek Reporter, οι περισσότεροι ξένοι συνήθως αναζητούν σε ένα νησί κάτι πιο χλιδάτο και πιο ευρωπαϊκό. Το δικό τους καφενείο επιθυμεί να ακολουθήσει πιστά την παράδοση προσφέροντας ντόπια προϊόντα.

0_21.jpg

«Πιστεύουμε στην Ελλάδα και στα προϊόντα που βγάζει η γη της. Καπνιστά αλλαντικά, λουκάνικα, ελιές από την Καλαμάτα, το φημισμένο σαλάμι της Λευκάδα ή τα τυριά της Νάξου. Επίσης τα κρασιά και τα ποτά. Τίποτα το ξένο δεν μπαίνει στο μαγαζί μας», λένε και οι δύο με καμάρι.

Η επιλογή της Σαντορίνης ως βάση της επιχείρησης δεν ήταν τυχαία, καθώς θεωρούσαν πως είναι το ιδανικό μέρος για να λειτουργήσει με επιτυχία το σχέδιό τους. «Η Σαντορίνη είναι μια διαφορετική Ελλάδα. Η ζωή είναι εύκολη στο νησί. Μπορείς να δουλέψεις επί ώρες δίχως να νιώσεις κούραση. Δεν έχει τον γιγαντισμό της Αθήνας», λέει ο Τάκης.
Όσο για το οικονομικό ρίσκο, το αποδέχονται, ξέρουν πως υφίσταται, αλλά πιστεύουν πως θα το ξεπεράσουν.

0.jpg

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Ελλάδα