Πολιτική

Αναμορφώνεται ο ΚΟΚ: Οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα – Χαμηλώνουν τα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό

«Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης», τονίζει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). «Οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα ενώ λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού».

Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» .

Στη συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υφυπουργός μιλάει για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες να τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας με την σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, στη βελτίωση της βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

«Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες» δηλώνει η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μιλάει, επίσης, για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Tap’N’Pay, που αναμένεται να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μετακινούνται, δίχως να χρειάζεται να αναζητήσουν εκδοτήριο αλλά απευθείας με τη χρήση της τραπεζικής τους κάρτας καθώς και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τονίζοντας πως η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς «μας οδηγεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο ”Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, δηλώνει «η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 % … και μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».

Ολόκληρη η συνέντευξη της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα, έχει ως εξής:

– Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι προ των πυλών. Ήδη τα πρώτα λεωφορεία κάνουν τις δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας. Τι θα σημάνει η έλευση των νέων, «πράσινης» τεχνολογίας, οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας;

Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων δεν είναι μία εύκολη άσκηση, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά. Η διαδικασία για την αντικατάστασή τους αποτελεί μια παρακαταθήκη, που μας κληροδότησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την οποία και συνεχίζουμε με συνέπεια.

Πρόσφατα, παραλάβαμε 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εκ των οποίων τα 140 θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα 110 θα τα δούμε στη συμπρωτεύουσα. Ήδη ορισμένα από αυτά πραγματοποιούν δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα, ενώ πολλά έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών.

Παράλληλα, έχουμε υπογράψει συμβάσεις για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 θα είναι 12 μέτρων και τα 100 αρθρωτά 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το 2025 σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας τα πιο παλιά.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική