Πολιτική

Εκλογές 2023 – Μετά το Reuters και το Politico για τις εκλογές στην Ελλάδα: Στο TikTok η μάχη για την ψήφο των νέων

Τρία 24ωρα πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου το Politico γίνεται το δεύτερο ξένο μέσο ενημέρωσης μετά το Reuters που μελετάει σε ρεπορτάζ του πώς οι πολιτικοί αρχηγοί χρησιμοποιούν τα social media και ειδικότερα το TikTok προκειμένου να πείσουν τους νεότερους ψηφοφόρους για να κερδίσουν την ψήφο τους.

Το Politico συνομίλησε με τις YouTubers Νεφέλη Μεγκ και Zoe Pre οι οποίες πήραν συνέντευξη τις προηγούμενες μέρες από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα. Μάλιστα σπεύδει να υπενθυμίσει ότι τόσο η ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ στα προεκλογικά τους προγράμματα περιέλαβαν πρόσθετες εξαγγελίες που στοχεύουν στα νεανικά κοινά. 

Επί παραδείγματι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε το Youth Pass μέσω του οποίου οι νέοι ηλικίας 18 και 19 ετών θα λάβουν το ποσό των 150 ευρώ προκειμένου να τα δαπανήσουν είτε στον πολιτισμό και τον τουρισμό είτε στις μεταφορές. 

Από την πλευρά του ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε ότι στην περίπτωση που σχηματίσει κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ τότε το πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή θα είναι η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ. «Γελάω και με τις δύο προτάσεις», δηλώνει χαρακτηριστικά η Νεφέλη Μεγκ ενώ παραδέχεται ότι εάν ήταν στην ηλικία των 17 ή των 18 μπορεί να σκεφτόταν διαφορετικά.


Συνέντευξη του Πρωθυπουργού στη Νεφέλη Μεγκκ

Παράλληλα η Zoe Pre που συνομίλησε με τον Αλέξη Τσίπρα σχολιάζει ότι η «η παραδοσιακή δημοσιογραφία στην Ελλάδα θεωρείται μεροληπτική, επομένως οι νέοι δεν εμπιστεύονται τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης». Όπως γράφει το Politico τα social media και ειδικότερα το TikTok έχει επιστρετευθεί από τους πολιτικούς αρχηγούς καθώς είναι πολύ δημοφιλές στις νεαρότερες ηλικίες. 

Οι πολιτικοί αρχηγοί διεκδικούν την προσοχή της γενιάς Z. Μιας γενιάς που είναι απογοητευμένη γι αυτό και εστιάζουν την καμπάνια τους στα social media.  Από όλο το πολιτικό φάσμα, τα κόμματα, οι αρχηγοί τους και οι υποψήφιοι «κάνουν αγώνα δρόμου για να μάθουν τη γλώσσα των νέων». Το Politico γράφει ότι η στροφή των πολιτικών «κατά κύριο λόγο άνδρες μεσήλικες με κοστούμια» να ανεβάζουν βίντεο στο TikTok, να δίνουν συνεντεύξεις σε YouTubers και «να σχεδιάζουν να τους δώσουν δώρα ώστε να εξασφαλίσουν την ψήφο τους».


Πρωθυπουργία, ΛΟΑΤΚΙ Γάμος, Εκκλησία και κράτος | KRIMA #83 ft. Αλέξης Τσίπραςσ

Μάλιστα γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες ο λογαριασμός που διατηρεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητοστάκης στο TikTok  δημοσιεύει βίντεο «από τα παρασκήνια» της προεκλογικής εκστρατείας ενώ και ο Αλέξης Τσίπρας χρησιμοποιεί τη δική του πλατφόρμα στο TikTok.

«Δεν θέλουμε τους να τους δούμε να κριντζάρουν»

Και η Zoe Pre και η Νεφέλη Μεγκ δήλωσαν στο Politico ότι «το κοινό τους δεν θα παρακολουθούσε μια συνέντευξη πολιτικών ηγετών στην τηλεόραση από δημοσιογράφους». Για το αν κάνουν καλά που απευθύνονται στους νέους μέσω των social media η Zoe Pre παρατηρεί ότι «οι πολιτικοί έπρεπε να στραφούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά όχι ως παράγοντες επιρροής, μάλλον πρέπει να τα βλέπουν ως μέσο για να περάσουν το μήνυμά τους».

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική