Πολιτική

Εκλογές στην εποχή του TikTok: Οι άγνωστες σκηνές από τις καμπάνιες στα social media

Οι εκλογές του 2012 ήταν αυτές του Facebook. Μετά, οι εκλογές του 2015 είχαν το Twitter ως βασικό πρωταγωνιστή. Το 2019 ήταν η σειρά του Instagram και πλέον ο νέος «παίκτης» στην ψηφιακή καμπάνια των επιτελείων είναι το TikTok. Και μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να έχει δώσει ρητή εντολή στους υπουργούς του να μην εγκαθιστούν στα κινητά τους το υπερδημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης που έχει ως αφετηρία την Κίνα, ο ίδιος, όμως, αναδεικνύεται σε δεινό χρήστη του, ενώ τα βίντεο που ανεβάζει κάνουν θραύση. Ειδικά τα backstage της καμπάνιας του είναι, ως τώρα, το… ελαφρύ viral των εκλογών.

Στο τελευταίο βίντεο στο TikTok που ανάρτησε ο πρωθυπουργός έκανε «haul», μια παρουσίαση δηλαδή, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, των υπηρεσιών του gov.gr.


Μητσοτάκης στο TikTok για gov.gr

Οι 151.000 followers στο account του πρωθυπουργού αυξάνονται προοδευτικά όσο το περιεχόμενο του λογαριασμού του προσαρμόζεται στα θέλω των χρηστών της πλατφόρμας που αναζητούν, κυρίως, αστεία και έξυπνα βίντεο. Αυτό επιβεβαιώνουν και στενοί συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη στο project TikTok: ο ίδιος ο πρωθυπουργός αναζητούσε εδώ και καιρό έναν τρόπο να δείξει την «άλλη πλευρά» του, αυτή με την οποία έρχονται αντιμέτωποι πολλοί συνεργάτες του στενού κύκλου του σε καθημερινή βάση. Και από τη στιγμή που βρήκε το TikTok αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά.


tikotok-1
Κάθε αρχή και δύσκολη

Η αρχή, βεβαίως, ήταν… ερασιτεχνική. Ο κ. Μητσοτάκης έχει μια ολόκληρη ομάδα συνεργατών που ασχολούνται με την digital παρουσία του Μεγάρου Μαξίμου και της Ν.Δ., πλην όμως το TikTok ήταν «νέα γη». Η αρχή έγινε πιο συμβατικά, με ανάρτηση αποσπασμάτων από ομιλίες του κ. Μητσοτάκη σε κομματικές εκδηλώσεις ή από κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Η υποδοχή δεν ήταν κακή, αλλά δεν ήταν θεαματική. Τα γραφικά ήταν μάλλον προβλεπόμενα, ενώ το περιεχόμενο ήταν κυρίως δευτερογενές, αναπαράγονταν, δηλαδή, παρεμβάσεις του πρωθυπουργού που είχαν ήδη γίνει και είχαν παίξει στα mainstream ΜΜΕ. Σιγά-σιγά το feed ξεκίνησε να γεμίζει με στιγμές από περιοδείες, με εικόνες από το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και από την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ για τη συνάντησή του με τον Τζο Μπάιντεν.

Η… αλλαγή συσχετισμών άρχισε να γίνεται με την απόφαση του κ. Μητσοτάκη να δίνει πρωτογενές περιεχόμενο από τις περιοδείες του. Μια συνέντευξη σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, μια ατάκα για ντολμαδάκια, μια συνάντησή του με νεαρούς μαθητές και τα βίντεο ξεκίνησαν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση, με αποτέλεσμα ως τώρα να έχουν εκατομμύρια θεάσεις.


tikotok-2
Η ομάδα

Σιγά-σιγά η παραγωγή έγινε πιο επαγγελματική και επινοήθηκαν διαφορετικά concepts, όπως το να ρωτούν τυχαία πολίτες στον δρόμο, οι οποίοι δεν έχουν κάποια σχέση με τη Ν.Δ., και να απαντά ο πρωθυπουργός μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, σε ένα ιδιότυπο Q&A. Βεβαίως, η παραγωγή άλλαξε πίστα με τα backstage βίντεο από τη «γαλάζια» καμπάνια. Ατάκες όπως το «κομματόσκυλο» για τον Πίνατ ή το «Ντιμπέι» που εμφανίστηκε να φωνάζει ως άλλος Νίκος Αλέφαντος ο κ. Μητσοτάκης στον διάδρομο της ΕΡΤ τη μέρα της τηλεμαχίας προκαλούν χαμόγελα ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ψηφίζουν τη Ν.Δ.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική