Πολιτική

Εξεταστική για Τέμπη: Κολλημένη και παγωμένη η σύμβαση 717, λέει πρώην στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ – Αντιδράσεις από βουλευτές της επιτροπής

Για καθυστερήσεις στην υλοποίηση συμβάσεων, ειδικότερα της 717 για σχεδόν έναν χρόνο λόγω καταγγελιών, έκανε λόγο κατά τη διάρκεια της κατάθεσης του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη ο Χρήστος Βίνης, πρώην διευθύνων σύμβουλος (2019-2020) και πρόεδρος την περίοδο 2020-2023 της ΕΡΓΟΣΕ. Όπως εξήγησε, η συγκεκριμένη σύμβαση ήταν «κολλημένη και παγωμένη», αντιμετώπιζε ζητήματα ελέγχου από την ΕΔΕΛ, ενώ υπήρχαν και καταγγελίες για μη ολοκλήρωση μελετών.

Ερωτηθείς σχετικά με τις άλλες αιτίες καθυστερήσεων, ο κ. Βίνης ανέφερε ότι χάθηκαν 420 εργάσιμες ημέρες την περίοδο 2020-2023 κατά τη φάση υλοποίησης του έργου εξαιτίας της αδυναμίας του ΟΣΕ να παραχωρήσει «παράθυρα» εργασιών επί της γραμμής. Όπως είπε ο κ. Βίνης, δεν είναι ευθύνη του ΟΣΕ, ενδεχομένως υπήρχαν ελλείψεις στο προσωπικό ή υπήρχαν πιέσεις από τη Hellenic Train για την εκτέλεση των δρομολογίων, είπε. «Όταν δεν μπορεί να εκτελεστεί ένα έργο, όχι λόγω υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά λόγω αδυναμίας του ΟΣΕ να δώσει άδεια για εργασίες για πολλούς λόγους, αυτό δεν αποτελεί υπαιτιότητα του αναδόχου. Δεν μπορεί, λοιπόν, παρά να εγκριθεί ως παράταση», επεσήμανε ο κ. Βίνης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη χορήγηση παρατάσεων. Ο κ. Βίνης αναφέρθηκε ακόμη στα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και το προσωπικό που προκάλεσαν διαδοχικά η πανδημία και η ενεργειακή κρίση.

Σε ερώτημα του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, για τους λόγους που παραιτήθηκε από την θέση του μετά τη τραγωδία ο κ. Βίνης, σημείωσε ότι μετά από το δυστύχημα η ΕΡΓΟΣΕ έγινε πρωταγωνιστής του δημοσίου διαλόγου. «Είχα την ευθύνη να βοηθήσω ως προς την διερεύνηση οποιασδήποτε διαδικασίας για να μην υπάρχει καμία σκιά. Το σοκ που υπέστην, το ψυχικό τραύμα το δικό μου και της ελληνικής κοινωνίας δεν θα μου επέτρεπε να συνεχίσω να υπηρετώ τη συγκεκριμένη θέση». Παράλληλα, σε άλλο σημείο της κατάθεσης του, τόνισε ότι για τα αίτια του δυστυχήματος εκτίμησε ότι υπήρχε ανθρώπινο λάθος, δεν τηρήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας και πως δεν τηρήθηκαν οι δικλείδες ασφαλείας.

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μιλένα Αποστολάκη, θέλησε να ρωτήσει τον μάρτυρα αν γνώριζε τον τότε υπουργό, Κώστα Καραμανλή και αν ήταν επιλογή του. Ο μάρτυρας απάντησε θετικά, ενώ συμπλήρωσε ότι ήταν μέλος της φοιτητικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας. Η κ. Αποστολάκη, επέμεινε να ρωτά για το στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Κατσιούλη, ζητώντας εξηγήσεις από τον μάρτυρα καθώς, σύμφωνα με τη βουλευτή, είχε αφήσει νωρίτερα υπόνοιες ότι λειτουργούσε με ιδιοτέλεια. Στο σημείο αυτό, παρενέβη ο πρόεδρος της Επιτροπής, Δημήτρης Μαρκόπουλος, κάνοντας λόγο για μπούλινγκ απέναντι στον μάρτυρα με αποτέλεσμα να υπάρξει μικρή ένταση εντός της αίθουσας. «Είστε δικηγόρος του κ. Βίνη;» ρώτησε τον πρόεδρο της Επιτροπής με τον ίδιο να ανταπαντά «είστε δικηγόρος του κ. Κατσιούλη;».

Σύμφωνα με τον κ. Βίνη, οι καταγγελίες του Χρήστου Κατσιούλη καθυστέρησαν τη τηλεδιοίκηση. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος είπε ότι ο κ. Κατσιούλης είχε θέσει ζητήματα ασφάλειας, τα οποία όφειλε να εξετάσει και για αυτό ζήτησε από το ΤΕΕ, τον αρμόδιο ανεξάρτητο τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας, ο οποίος απεφάνθη καταρρίπτοντας τις καταγγελίες.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Βίνης ανέφερε ότι ο κ. Κατσιούλης είχε καταθέσει πίνακα στην Ευρωπαία Εισαγγελέα, με τον οποίο επικαλείται διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, όταν έχουν προηγηθεί χρονικά δύο επιστολές της κατασκευάστριας Bombardier που όχι μόνο βεβαιώνουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά διότι έχει παρέλθει η τεχνολογία αυτών των συστημάτων, αλλά και ότι δεν μπορούν να διασφαλίσουν την ασφάλεια.

Επιπλέον, ο κ. Βίνης κατέθεσε έγγραφα στην επιτροπή τα οποία αποδεικνύουν, όπως είπε, ότι ο κ Κατσιούλης ότι είχε στήσει εταιρεία με τον πατέρα του η οποία τοποθετούσε ακριβώς αυτά τα συστήματα. Τα συστήματα δηλαδή για τα οποία δεν υπήρχαν ανταλλακτικά, σύμφωνα με την επίσημη τοποθέτηση της κατασκευάστριας εταιρείας, Bombardier, αλλά ούτε και μπορούσαν να πιστοποιηθούν από τον πάροχο δάνειας εμπειρίας, την Alstom, επειδή ήταν ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική