Οικονομία

H Φεράρι μπαίνει στην… κούρσα του χρηματιστήριου της Νέας Υόρκης

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Η ανακοίνωση για την πώληση ενός 10% της Φεράρι στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έγινε επίσημα στις αρχές του καλοκαιριού. Και μετά από μία προετοιμασία που κράτησε αρκετούς μήνες, ήρθε πλέον η ώρα για την επίσημη διαπραγμάτευση της μετοχής της εταιρίας στην Γουόλ Στρίτ. Αύριο θα ανακοινωθεί η αρχική τιμή διαπραγμάτευσης (κάπου μεταξύ 48 και 52 δολαρίων) ενώ από τη συνεδρίαση της Τετάρτης θα αρχίσουν κανονικά αγοραπωλησίες της μετοχής.

Η κίνησης της Φεράρι η οποία ανήκει κατά 90% στη Φίατ και κατά 10% στον Πιέρο Φεράρι, έχει ως στόχο την συγκέντρωση πάνω από 1 δισεκατομμύρια δολάρια. Η πώληση του 10% είναι η πρώτη φάση μιας συνολικής απόφασης της Φίατ να μεταφέρει όλο το μετοχικό πακέτο της Φεράρι στους δικούς της μετόχους. 

Η Φεράρι ως εταιρία είναι πολύ εκτεθειμένη στην επιτυχία που έχει η ομάδα της στην Φόρμουλα 1, και στα διαφημιστικά έσοδα που προέρχονται από την πώληση δικαιωμάτων σε όλο τον κόσμο. Η ομάδα των «κόκκινων» με 222 νίκες, 16 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 15 πρωταθλήματα οδηγών είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα στην  ιστορία της Φόρμουλα 1. Ένα πρωτάθλημα που παρακολουθούν πάνω από 425 εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή σπορ στον κόσμο. 

Εξίσου σημαντική είναι και η παραγωγή των αυτοκινήτων της με κέρδη 265 εκατομμυρίων ευρώ για το 2014 σε ένα κύκλο εργασιών της τάξεως των 2,76 δισεκατομμυρίων ευρώ. Κατασκεύασε 7.255 αυτοκίνητα σ’ αυτή την χρονιά, αρκετά λιγότερα από  τα περίπου 120.000 της Πόρσε, αλλά με σημαντικά μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Την τελευταία εβδομάδα, όλα τα ηγετικά στελέχη της ιταλικής εταιρίας βρέθηκαν στη Νέα Υόρκη με στόχο την προώθηση της μάρκας και της έναρξης της πώλησης της μετοχής της. Η αξία της εταιρίας υπήρξε εδώ και καιρό ένα σημείο τριβής μεταξύ των αναλυτών, καθώς οι πιο συγκρατημένοι την τοποθετούν μεταξύ 5 και 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν το αφεντικό της ο Σέρτζιο Μαρκιόνε την υπολογίζει κατά πολύ περισσότερο, στα 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όπως και να έχει, το πρωινό κουδούνι της Τετάρτης στην Γουόλ Στριτ και η εξέλιξη της διαπραγμάτευσης της μετοχής της ιστορικής φίρμας στο ναό του καπιταλισμού, θα δείξει αν η Φεράρι είναι ικανή να τερματίσει ακόμα μία φορά στην πρώτη θέση μιας διαφορετικής κούρσας.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Οικονομία