«Στόχος η δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρόμου», ξεκαθάρισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Ο κ. Κυρανάκης έκανε γνωστό ότι ήδη γίνεται πυλωτικά χρήση του συστήματος εντοπισμού HEPOS, καθώς όπως είπε, σήμερα ξεκίνησε ένα τρένο από Ρέντη με το εν λόγω σύστημα το οποίο θα κάνει χαρτογράφηση της πορείας του μέχρι να φτάσει στην Θεσσαλονίκη.
Με αυτό τον τρόπο σε τρεις μήνες, θα μηδενιστεί η πιθανότητα σύγκρουσης τρένων, καθώς το εν λόγω σύστημα τριγωνοποιεί το δορυφορικό σήμα και δίνει απόκλιση λίγων εκατοστών.
Κυρανάκης: Θα βλέπουμε την ακριβή θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τυχόν προβλήματα πάνω στη γραμμή
«Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θα βλέπουμε την ακριβή θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τυχόν προβλήματα πάνω στη γραμμή, πριν αυτά τα προβλήματα γίνουν επικίνδυνα», ανέφερε και πρόσθεσε ότι το σύστημα πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλα τα τρένα του δικτύου σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Όπως εξήγησε στη συνέχεια, δύο συστήματα HEPOS θα εγκατασταθούν σε κάθε τρένο, και θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο κέντρο παρακολούθησης της κίνησης του ΟΣΕ, σαν κέντρο ελέγχου. Ταυτόχρονα προωθείται νομοσχέδιο για την αξιολόγηση του προσωπικού και προχωράει η εγκατάσταση του συστήματος επικοινωνίας GSMR.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησής του με τη Δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ, Χριστίνα Βίδου, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε ότι σύντομα θα γίνουν προσλήψεις καθώς η νέα εταιρεία θα λειτουργήσει με κριτήρια του ιδιωτικού τομέα, ενώ όπως ανέφερε, ήδη έχουν κάνει κάλεσμα σε Έλληνες του εξωτερικού με καλύτερους μισθούς για να τη στελεχώσουν και να βάλουν μία τάξη.
«Θα γίνεται με ψηφιακό τρόπο η αποτύπωση για τις παραβάσεις και τα παραπτώματα»
Επίσης, έκανε γνωστό ότι θα γίνεται με ψηφιακό τρόπο η αποτύπωση για τις παραβάσεις και τα παραπτώματα, ενώ στα τρία σοβαρά λάθη, ο υπαίτιος θα οδηγείται σε απόλυση. Επιπλέον προωθούνται πρωτοβουλίες για την αξιολόγηση των εργαζομένων, σε συνδυασμό με ψυχομετρικά τεστ.
Όσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών από τον Daniel, ήδη προωθείται νομοθετικά η υλοποίηση έργων σιδηροδρομικών και οδοποιίας, έτσι ώστε ο ανάδοχος να φέρει την εγγυητική του και να ξεκινήσουν εντός του μήνα τα έργα. «Θα τρέξουμε πιο γρήγορα, και θα υλοποιούμε έργα», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Η Hellenic Train δεν έχει αποκλειστική χρήση του δικτύου»
Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο ίδιος, η Hellenic Train δεν έχει αποκλειστική χρήση του δικτύου, ενώ δεν έχει αγοράσει τα τρένα ή τα αμαξοστάσια, αλλά τα μισθώνει. Η σύμβαση ανανεώνεται κάθε χρόνο, ενώ από την πρώτη εβδομάδα έχουμε μπει σε μία διαδικασία διαπραγμάτευσης, προκειμένου η ιταλική εταιρεία να επενδύσει δικά της χρήματα με παράλληλη αναβάθμιση του δικτύου.
Όσον αφορά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για μία προχειρότητα όσον αφορά το μεγαλύτερο μέρος της δημόσιας συζήτησης, καθώς όπως εξήγησε, εμείς ζητάμε από τον ΕRΑ να δώσει στη δημοσιότητα τις συμβάσεις των επιστημονικών πορισμάτων για τις αιτίες που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα.
Ζητείται η περαιτέρω επιστημονική τεκμηρίωση των αιτιών που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο ίδιο το πορισμα του Οργανισμού, ζητείται η περαιτέρω επιστημονική τεκμηρίωση των αιτιών που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα.
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει καμία δυνατότητα παύσης μελων του ΔΣ του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, καθώς έχουν πενταετή θητεία, ενώ δεσμεύτηκε ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα ενημερώνει για την υλοποίησή των έργων.