«Με Κυριάκο Μητσοτάκη, η Ελλάδα είναι έτοιμη να πετύχει ανάπτυξη για όλους», λέει ο υπουργός Τουρισμού
Ο κ. Κικίλιας μιλώντας στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» τονίζει πως η Ελλάδα αποτέλεσε ένα διεθνές παράδειγμα επιτυχίας αναφορικά µε το πώς διαχειρίστηκε την κρίση στον τουριστικό τομέα και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. «Η πετυχημένη πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά εμβολιασμού διαμόρφωσε νέες συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τους ταξιδιώτες, µε ορατά αποτελέσματα ακόμα και μέσα στο Νοέμβριο. Αυτή η θετική εικόνα αποτελεί και την αφετηρία µας για το 2022, όταν το ζήτημα της ασφάλειας θα εξακολουθεί να είναι παράγοντας της εξίσωσης», επισημαίνει και απαριθμεί τα βασικά ζητούμενα για το επόμενο διάστημα:
«Να αυξήσουμε τη μέση διαμονή και μέση δαπάνη, όπως έγινε και φέτος, να “απλώσουμε” τους επισκέπτες σε χώρο και χρόνο, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο, να φωτίσουμε περισσότερους προορισμούς στη χώρα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλους παντού», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποτελεί μοναδικό brand και στόχος είναι να πάει ακόμα πιο ψηλά.
Ο υπουργός Τουρισμού προαναγγέλλει την καμπάνια που γίνεται για πρώτη φορά φέτος, με στόχο ο χειμερινός τουρισμός να πάψει να στηρίζεται αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό και να ανοίξει στις αγορές του εξωτερικού, ενώ προσθέτει ότι σε συνεργασία με τον ΕΟΤ θα «τρέξει» ειδική καμπάνια για το «city break» για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και αργότερα και για άλλες πόλεις. «Στηρίζουμε την πρωτεύουσα ως τουριστικό προορισμό και θα ενισχυθεί και η αγορά, δηλαδή οι έμποροι, οι καταστηματάρχες, οι άνθρωποι της εστίασης και όσοι ζουν έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό. Και θα το κάνουμε με σειρά δράσεων, που στόχο έχουν να δημιουργήσουν συνεχή συζήτηση γύρω από το τι συμβαίνει στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε νέες εκδηλώσεις για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της πρωτεύουσας», αναφέρει σχετικά.
Ο κ. Κικίλιας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, στην οποία φέτος αναμένεται ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα της κρουαζιέρας. «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει home port, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της πόλης, καθώς θα αυξηθεί κατά πολύ ο τζίρος που αφήνουν οι επιβάτες κρουαζιέρας στην πόλη άφιξης ή προορισμού».
Αναφερόμενος σε μια έρευνα του 2018, λέει πως ένα μόνο νέο home port στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με operation 20 εβδομάδων (15 Μαΐου-15 Οκτωβρίου) ενός πλοίου 2.500 επιβατών, θα απέφερε γενικότερα πάνω από 13,5 εκατ. τζίρο, που με ήπια μόχλευση 2,5 εκατ. θα μπορούσε να φτάσει πάνω από τα 33 εκατ. ευρώ τζίρο μόνο για τη Θεσσαλονίκη.
Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρεται και στην πρωτοβουλία για τους ψηφιακούς νομάδες που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα. «Οι ψηφιακοί νομάδες, και της πανδημίας και της τηλεργασίας, επεκτάθηκαν ως trend γρηγορότερα από όσο αναμενόταν. Είναι ένα κομμάτι της πίτας που θα θέλαμε στη χώρα, καθώς ενισχύει κατά κύριο λόγο τον off-season τουρισμό, αλλά και αφορά άτομα με υψηλότερη εισοδηματική δυνατότητα. Η πρωτοβουλία για τους digital nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, κατ’ αρχάς με τη Wind και με άλλες εταιρείες αργότερα. Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε καταλύματα και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί όπου θα διαμένουν. Και αυτό, ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Τέλος, ερωτώμενος για την πανδημία, ο κ. Κικίλιας δηλώνει ότι «αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη βιώνουμε μια έξαρση της πανδημίας, µε χώρες που στηρίζονται στον χειμερινό τουρισμό να έχουν προχωρήσει σε γενικό lockdown. Εμείς βαδίζουμε πάνω στο τρίπτυχο “ασφάλεια – προβλεψιµότητα – ανάπτυξη”», καλώντας όσους πολίτες δεν έχουν εμβολιαστεί να το κάνουν, για εκείνους και για τους γύρω τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ