Τρόφιμα, καύσιμα, ηλεκτρονικά είδη και από όποιον τομέα μπορούν κόβουν τα ελληνικά νοικοκυριά, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην υψηλή φορολογία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», ισχυρή απόδειξη αποτελεί η νέα βουτιά στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ, με πρωταγωνιστή τα είδη διατροφής, καθώς και τα καύσιμα.
Τα επίσημα στατιστικά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το πρώτο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου δείχνουν μείωση 4% του όγκου πωλήσεων στις βενζίνες σε ετήσια βάση. Τα 56 εκατ. λίτρα που έφυγαν από την αγορά δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Είναι ένας τζίρος πάνω από 80 εκατ. ευρώ με βάση τη σημερινή τιμή βενζίνης που έκανε φτερά δείχνοντας ότι οι οδηγοί συνέχισαν να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους.
Επιβεβαίωση ότι τα νοικοκυριά κάνουν περικοπές με το ζόρι για να αντιμετωπίσουν το φορολογικό τσουνάμι (φόρος εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ) είναι τα στοιχεία για τις πωλήσεις σουπερμάρκετ το πρώτο εξάμηνο του έτους, που δείχνουν απώλειες της τάξεως του 1%.
Κατηγορία-οδηγός για την υγεία μιας οικονομίας είναι τα γαλακτομικά που κατέγραψαν στο εξάμηνο μείωση πωλήσεων κατά 3,5%.
Σε καθαριστικά-απορρυπαντικά η πτώση κινείται στο 4,9%, σε είδη προσωπικής υγιεινής στο 4,6% και σε είδη προσωπικής φροντίδας και περιποίησης στο 5,3%.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η βουτιά σε βασικές κατηγορίες σουπερμάρκετ συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και ουδείς από τον κλάδο διακινδυνεύει να προβλέψει αν η χρονιά θα κλείσει με υστέρηση μικρότερη του περσινού 6,5% ή μεγαλύτερη.