SelectedΠολιτική

Κώστας Καραμανλής: Οι φωνές αναθεωρητισμού δεν «περπατάνε» σήμερα – Η Ελλάδα στέκεται με αυτοπεποίθηση απέναντι στην Τουρκία

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει μία δύναμη και μία στρατηγική αποτρεπτικότητας, που έχει λειτουργήσει και σημείωσε ότι τα τελευταία δυόμιση χρόνια η χώρα μας έχει αντιμετωπίσει όλες τις απειλές από τη γείτονα με μεγάλη επιτυχία

Για την Τουρκία, τις δημοσκοπήσεις, το ενεργειακό και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι και στην εκπομπή “Σήμερα” με τον Δημήτρη Οικονόμου και την Μαρία Αναστασοπούλου.

Όσον αφορά στη συνάντηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν την Κυριακή στην Κωνσταντινούπολη, ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι: “Παλιότερα υπήρχε μία σχολή σκέψης, που έλεγε ότι δεν έπρεπε να κάνουμε διάλογο με την Τουρκία. Τα πράγματα όμως τότε ήταν πολύ διαφορετικά, γιατί η Τουρκία ήταν μία χώρα, που την εποχή εκείνη τα πράγματα που έλεγε ακουγόντουσαν στη Δύση. Σήμερα όμως η εξωτερική πολιτική μας χαρακτηρίζεται από αυτοπεποίθηση και αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από το διάλογο. Ο διάλογος δεν σημαίνει υποχώρηση.”

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε άλλωστε ότι η Ελλάδα έχει μία δύναμη και μία στρατηγική αποτρεπτικότητας, που έχει λειτουργήσει και σημείωσε ότι τα τελευταία δυόμιση χρόνια η χώρα μας έχει αντιμετωπίσει όλες τις απειλές από τη γείτονα με μεγάλη επιτυχία.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε επίσης ότι λόγω της κρίσης στην Ουκρανία “η προσπάθεια του αναθεωρητισμού, που έχει τόσο η Ρωσία όσο και η Τουρκία, αυτή τη στιγμή αποκρούεται στην Ευρώπη. Αυτές οι φωνές του αναθεωρητισμού, της αλλαγής συνόρων, της αμφισβήτησης της αρχιτεκτονικής ασφάλειας της Ευρώπης, δεν ‘περπατάνε’ σήμερα στη Δύση”.

Στο ερώτημα εάν ο κ. Ερντογάν θέσει στη συνάντηση εκ νέου τις παράλογες απαιτήσεις της Τουρκίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η Τουρκία είχε αρχίσει να βάζει θέματα στο Αιγαίο από το 1996 και την κρίση των Ιμίων. Εκτίμησε όμως ότι: “Το ζήτημα δεν είναι τι λέει ο Τούρκος Πρόεδρος. Το ζήτημα είναι εάν η Ελλάδα είναι προετοιμασμένη και έχει στρατηγικές συμμαχίες -που σήμερα τις έχει- για να αντιμετωπίσει αυτή την προκλητικότητα και επιθετικότητα.”

Κληθείς να σχολιάσει τις δημοσκοπήσεις, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε όλες τις έρευνες υπάρχει μία παγιωμένη ευρεία διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος, η οποία βεβαίως κυμαίνεται σε κάθε μέτρηση. Εξέφρασε την άποψη ότι για πρώτη φορά παρατηρείται κάτι τέτοιο τρία χρόνια μετά τις εκλογές και αυτό συμβαίνει γιατί οι πολίτες βλέπουν μία σταθερή Κυβέρνηση, η οποία έχει κάνει σημαντικά βήματα και έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία πολλές κρίσεις.

Όσον αφορά στο ενεργειακό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στις προτάσεις του Πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ για κοινές ευρωπαϊκές λύσεις. Σημείωσε ότι δεν είναι αληθές ότι δεν έγινε δεκτή η πρόταση της Γαλλίας για ευρωομόλογο, καθώς η Ευρώπη θα το συζητήσει στη Σύνοδο Κορυφής στις 25-26 του μηνός.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία η Κυβέρνηση είχε ήδη κάνει παρεμβάσεις για το ενεργειακό ύψους δύο δισ. ευρώ. “Δεν θα αυξηθούν τα εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς”, δήλωσε και ανέφερε ότι προτεραιότητα θα δοθεί από την Κυβέρνηση στο ενεργειακό.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, για την οποία υπεγράφη χθες μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Αθηναίων. “Συμφωνήσαμε για πρώτη φορά με το Δήμαρχο -κάτι το οποίο γίνεται παντού στην Ευρώπη, αλλά δεν είχε γίνει ποτέ στην Ελλάδα– ότι επειδή όλο αυτό το έργο θα δημιουργήσει μία αναστάτωση στην πόλη, θα κάνουμε συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ώστε η όχληση να είναι περιορισμένη”.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι θα γίνουν παρεμβάσεις ανάπλασης. Ο Δήμος θα κάνει αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και η κεντρική διοίκηση θα χρηματοδοτήσει το Δήμο για να κάνει αυτές τις παρεμβάσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι μέσα στα δυομιση τελευταία χρόνια έχουν συμβασιοποιηθεί 3,5 δισ. ευρώ έργα, όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε συμβασιοποιήσει μόλις 800 εκατ ευρώ. Αναφέρθηκε στο Άκτιο- Αμβρακία και το Πάτρα – Πύργος, στην επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς τα νότια προάστια, ενώ τόνισε ότι το Μετρό στα Εξάρχεια προχωρά κανονικά. 

You may also like

More in Selected