Από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε την ομιλία του στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων.
«Επιτρέψτε μου εισαγωγικά μία αναφορά στην παρέμβαση του κ. Κουτσούμπα» είπε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Ολομέλειας στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», ανεβαίνοντας στο βήμα, αμέσως μετά τον γ.γ. του ΚΚΕ, που είχε μια ολιγόλεπτη παρέμβαση.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι υπέθεσε πως ο κ. Κουτσούμπας ζήτησε τον λόγο προκειμένη να ζητήσει συγγνώμη για την απαράδεκτη σεξιστική του τοποθέτηση χθες, η οποία «αποδεικνύει ότι τελικά το Κομμουνιστικό Κόμμα παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη εντός αυτής της αίθουσας», όπως τόνισε χαρακτηριστικά. «Ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως κομμουνιστική χώρα, γιατί αλλού συνέβαιναν αυτά», είπε απευθυνόμενος ευθέως προς τον γ.γ. του ΚΚΕ, συμπληρώνοντας ότι ωστόσο τα ζητήματα αυτά τα έχει λύσει η Ιστορία. Τον εγκάλεσε γιατί, όπως είπε, μετά τα απαράδεκτα αυτά σχόλια δεν είχε το θάρρος από το βήμα της Ολομέλειας να ζητήσει συγγνώμη παραδεχόμενος το λάθος του.
Η ομιλία του πρωθυπουργού στη Βουλή:
Μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μια γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης
Περνώντας στον πυρήνα της συζήτησης, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Για μένα προσωπικά έχει μια ξεχωριστή σημασία, καθώς η Εθνική Αντιπροσωπεία καλείται σήμερα όχι απλώς να ψηφίσει ένα κομβικό νομοσχέδιο, αλλά να εγκρίνει μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μια γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης».
Και πρόσθεσε: «Μια πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μια διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική, αλλά και ευρωπαϊκή».
Μίλησε για μια επιλογή με διπλή κατεύθυνση και παράλληλους στόχους, αφού από τη μια προσφέρει περισσότερες ελευθερίες επιλογής στους νέους να σπουδάσουν στον τόπο τους και μάλιστα σε ανταγωνιστικές σε ποιότητα σχολές, και από την άλλη φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως ένα δυναμικό εκπαιδευτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Ανέτρεξε, μάλιστα, στο σημείο αυτό σε παρέμβασή του τον Φεβρουάριο του 2007 ως νέος βουλευτής στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος. «Ας ξεφύγουμε πια από τον πρωτοφανή αναχρονισμό να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία εξακολουθεί να κρατά αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση», έλεγε τότε και, όπως είπε, τα ίδια λόγια επαναλαμβάνει και τώρα ώστε να γίνουν επιτέλους χειροπιαστή πραγματικότητα.
«Θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου»
«Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου», τόνισε ο πρωθυπουργός. «Με σκοπό να απελευθερωθεί από την αγκύλωση της γραφειοκρατίας και της ιδεοληψίας. Γι’ αυτό και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να το πούμε να το ξανακούσετε εσείς που εκφράζετε με πύρινους λόγους την αντίδρασή σας στο ν/σ, αναφέρονται το 85% των άρθρων του σχετικού νομοσχεδίου προβλέποντας χρηματοδότηση η οποία αθροιστικά θα φθάσει κοντά στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ως το 2027 από ευρωπαϊκούς πόρους και από τις χρηματοδοτήσεις μέσω τους σχήματος των συμπράξεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και αυτό πέρα από τα χρήματα τα οποία καταβάλλονται ετησίως για μισθούς, λειτουργικά και υποδομές, τα οποία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο. Σε έναν προγραμματισμό ο οποίος ενισχύει το διδακτικό προσωπικό όχι μόνο αριθμητικά αλλά και εισοδηματικά με αυξήσεις οι οποίες φθάνουν το 15% των αποδοχών», είπε. Πρόσθεσε ότι αυξάνεται και η ανώτατη αμοιβή διδασκόντων και ερευνητών από τον εθνικό λογαριασμό κονδυλίων έρευνας. Καθώς και ότι διευρύνεται ο όρος συνεργαζόμενος καθηγητής με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων καθηγητών, κατόχων διδακτορικού τίτλου, επιστημόνων από το εξωτερικό.
«Προχωράμε και ένα βήμα πιο πέρα με την οργάνωση και κοινών μεταπτυχιακών μεταξύ ελληνικών πανεπιστημίων και ξένων», είπε ακόμη ο πρωθυπουργός.
Αναδεικνύεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σε Μητροπολιτικό
«Σε ένα άλλο πεδίο το ν/σ βελτιώνει τους τρόπους εκλογής, εξέλιξης αλλά και προκήρυξης θέσεων του διδακτικού προσωπικού. Επιταχύνει επίσης τον πολύ σημαντικό ψηφιακό μετασχηματισμό των Πανεπιστημίων μας. Και κάτι πολύ σημαντικό, για πρώτη φορά δρομολογείται η απογραφή της κινητής αλλά πρωτίστως της ακίνητης περιουσίας των πανεπιστημίων μας με ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών», ανέφερε στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μίλησε ακόμη για δύο ακόμη «εμβληματικές αποφάσεις» για τη στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου και αναφέρθηκε στην ανάδειξη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου σε Μητροπολιτικό που παίρνει όπως είπε τη θέση του αξίζει και λόγω της γεωστρατηγικής του σημασίας μεταξύ των κορυφαίων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας. Και η δεύτερη είναι όπως είπε ο δυναμικός εκσυγχρονισμός του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, 30 χρόνια μετά την ίδρυσή του ώστε η χώρα να αποκτήσει έναν δυναμικό πυλώνα για τη διά βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πολιτών που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.
Οι εποχές που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας «έξω οι εταιρείες από τα Πανεπιστήμια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί
«Όλες αυτές οι αλλαγές θεωρούμε ότι είναι απαραίτητα εργαλεία προκειμένου τα πανεπιστήμιά μας να υλοποιήσουν το σχεδιασμό τους», με βάση τις συνθήκες της εποχής, να αποκτήσουν ακόμη περισσότερη αυτονομία και να συνδέονται πιο αποτελεσματικά με την αγορά εργασίας, να αναπτύξουν περισσότερο την έρευνα και τόνισε ότι αυτές είναι αλλαγές που δρομολογούνται και έχουν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας.
«Οι εποχές που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας ‘έξω οι εταιρείες από τα Πανεπιστήμια έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί’. Τα πανεπιστήμια είναι εδώ για να παρέχουν εξειδικευμένη γνώση και να συνδέουν αυτή τη γνώση με την αγορά εργασίας», τόνισε.
Επιδίωξη να πάψουν δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα που φεύγουν κάθε χρόνο για σπουδές εκτός των συνόρων
Στο σημείο αυτό ο πρωθυπουργός είπε ότι περνά σε μία μεγάλη καινοτομία που είναι η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων διεθνών πανεπιστημίων και στην Ελλάδα.
«Προφανής επιδίωξη να πάψουν δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα που φεύγουν κάθε χρόνο για σπουδές εκτός των συνόρων να ξοδεύουν πολύτιμο συνάλλαγμα και πολύτιμους πόρους αλλού εκτός της πατρίδας μας και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας εκπαιδευτικοί οργανισμοί που με την τεχνογνωσία τους θα βοηθήσουν στη συνολική ανάπτυξη της εκπαίδευσης». Τόνισε μάλιστα ότι δεν μπορούμε πλέον να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
Επεσήμανε ότι «τα θετικά αποτελέσματα είναι πολλά και προφανή, από την ανακούφιση των οικογενειακών προϋπολογισμών μέχρι τα πρόσθετα σημαντικά έσοδα από ξένες επενδύσεις και από τη βελτίωση των σπουδών που προκαλεί η ακαδημαϊκή άμυλα μέχρι τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που προφανώς θα φέρει αυτή η νέα οικονομική δραστηριότητα».
Είπε δε ότι εδώ δεν ερχόμαστε να ανακαλύψουμε τον τροχό αλλά απλώς καθιερώνουμε στην πατρίδα μας αυτό το οποίο ισχύει ακόμη και στη Βόρειο Κορέα γιατί δυστυχώς είμαστε μάλλον οι τελευταίοι μαζί ίσως με την Κούβα που έχουμε ένα σκληρό κρατικό μονοπώλιο στη γνώση της ανώτατης εκπαίδευσης.
Υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη τομή αποτελεί και μία «δικαίωση που πρώτη μελέτησε, εισηγήθηκε, υπερασπίστηκε σε δύσκολους καιρούς το 1987, η φοιτητική μας παράταξη, η ΔΑΠ» και μίλησε για «μια καινοτομία που λοιδορήθηκε τότε για να προκύψει σήμερα ως μία αναγκαιότητα που δε χωρά άλλη αναβολή».
Επεσήμανε ακόμη ότι μέσω αυτής φαίνεται ποιος είναι τελικά ο πραγματικά πρωτοπόρος.
Οι προδιαγραφές και οι εγγυήσεις που μπαίνουν είναι ίσως οι αυστηρότερες στην Ευρώπη
Ο πρωθυπουργός, συνεχίζοντας από βήματος της Ολομέλειας τόνισε πως δεν είναι τυχαίο πως όπως και όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις έτσι και αυτή πολιορκείται από μύθους και γι αυτό κρίνονται αναγκαίες κάποιες διευκρινίσεις, «με πρώτη ένσταση το επιχείρημα ότι τάχα ανοίγει η λεωφόρος, ο διάδρομος για ξένα πανεπιστήμια χωρίς καμία εγγύηση, ούτε για την οικονομική ούτε για την ακαδημαϊκή τους ικανότητα όπως κάποιοι διαδίδουν». Επανέλαβε ότι οι προδιαγραφές και οι εγγυήσεις που μπαίνουν είναι ίσως οι αυστηρότερες στην Ευρώπη και έκανε αναλυτική ειδική αναφορά στις εγγυήσεις αυτές. Υπογράμμισε μάλιστα ότι τα πάντα θα εγκρίνονται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης η οποία έχει και την ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων σε κάθε επίπεδο ενώ την τελική ευθύνη αδειοδότησης έχει πάντα το υπουργείο Παιδείας με τη γνωμοδότηση του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
«Μήπως όμως ανοίγουμε έτσι τις πόρτες των Πανεπιστημίων σε φοιτητές χωρίς προσόντα;», διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός. «Προφανώς και όχι διότι και εδώ θα ισχύσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής όπως και στα δημόσια πανεπιστήμια και επιπλέον είναι γνωστό ότι τα ξένα πανεπιστήμια θέτουν τα δικά τους κριτήρια, τα δικά τους όρια ανάλογα με τους φοιτητές που θέλουν να προσελκύσουν».
Μίλησε δε για αντίφαση όσων θυμήθηκαν ξαφνικά τα προσόντα των υποψηφίων όταν οι ίδιοι καταψήφισαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής.
«Αναρωτιέμαι τι μας ζητάτε ακριβώς τώρα, να καταργηθεί η βάση εισαγωγής στα δημόσια ιδρύματα και να γίνει αυστηρότερη στα μη κρατικά; Αυτό όμως δεν οδηγεί νομοτελειακά σε σπουδαστές δύο ταχυτήτων και πώς γίνεται αυτό να το ζητούν σήμερα αυτοί που ουσιαστικά υποστήριζαν την εισαγωγή όλων χωρίς εξετάσεις στα πανεπιστήμια. Είπαμε έχουμε μια ανοχή στην υποκρισία αλλά τόση πολλή δεν τη χωρά καμία λογική, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης».
Όπως είπε στη συνέχεια τον παραλογισμό της αντίδρασης συμπληρώνει η καταγγελία περί τάχα ιδιωτικοποίησης που κι αυτή αποδεικνύεται έωλη. Κόστος έχουν οι σπουδές εκτός Ελλάδος και δίδακτρα προβλέπονται και στα δημόσια πανεπιστήμια σε πολλά μεταπτυχιακά «ενώ εμείς προβλέπουμε το 10% των εισακτέων στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν στη χώρα μας να είναι με υποτροφία. Και επιπλέον να κλείσουμε και τα μάτια μας στην πραγματικότητα ότι παραπάνω από 30.000 νέα παιδιά σπουδάζουν εδώ στην Ελλάδα σε κολέγια σε ένα de facto ιδιωτικό καθεστώς με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. ‘Αρα αναρωτιέμαι το κράτος δεν πρέπει να ρυθμίσει θεσμικά το πλαίσιο;».
Αναφέρθηκε επίσης στα ζητήματα περί συνταγματικότητας του νομοσχεδίου γύρω από τα οποία έγινε μεγάλη συζήτηση επαναλαμβάνοντας ότι «μιλάμε για μία ρητή πρόβλεψη ξένων ιδρυμάτων που θα λειτουργούν στη χώρα μας με βάση μη κερδοσκοπική και μόνο, ως παραρτήματα αναγνωρισμένων ιδρυμάτων».
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη
Να αυξήσουμε σημαντικά την εκπροσώπηση των γυναικών στο ελληνικό κοινοβούλιο και όχι μόνο στις ποσοστώσεις στα ψηφοδέλτια.
Υπέθεσα κύριε ΓΓ ότι ζητήσατε εκτάκτως τολόγο για να ζητήσετε συγγνώμη για την απαράδεκτη σεξιστική τοποθέτησή σας που αποδεικνύει ότι τι ΚΚΕ είναι η πιο αναχρονιστική δύναμη εδώ μέσα. Κάθε φορά που αναδεικνύουμε τις προκαταλήψεις σας, δεν ξέρω αν πιστεύετε πως οι γυναίκες που δεν έχουν χρήματα για κάτι που θέλουν εκδίδονται, ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως σοβιετική χώρα, αλλά ευτυχώς αυτά τα έλυσε η ιστορία. Φέρεστε απαράδεκτα κατά των γυναικών και δεν έχετε το θάρρος να πείτε συγγνώμη έκανα λάθος.
Επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Τα μη κρατικά ΑΕΙ είναι ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση, ενώ ενισχύεται το δημόσιο πανεπιστήμιο.
Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση εκσυγχρονιστική και ευρωπαϊκή
Περισσότερες επιλογές στους φοιτητές να σπουδάσουν στον τόπο τους
Η Ελλάδα μπορεί να μπει στον εκπαιδευτικό χάρτη
Σκοπός η ανάταξη του κρατικού πανεπιστημίου
Στο δημόσιο πανεπιστήμιο αναφέρονται το 85% των άρθρων του νομοσχεδίου προβλέποντας χρηματοδότηση που θα φτάσει το 1,5 δισ έως το 2027 και αυτό πέρα από τα χρήματα που καταβάλλονται ετησίως και ξεπερνούν το 1 δισ
Το ελληνικό πανεπιστήμιο θα μπορεί να φιλοξενεί ξένους φοιτητές, οι οποίοι θα καταβάλουν και δίδακτρα
Η ανάδειξη του Δημοκρίτειο σε μητροπολιτικό πανεπιστήμιο, έχοντας κάτω από την ακαδημαϊκή του ομπρέλα τις σχολές , κάτι που θα χαροποιήσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ο οποίος έχει φοιτήσει εκεί
Δυναμικός εκσυγχρονισμός του Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Αποκτά το δικό του τρόπο διοικητής με πρύτανη, σύγκλητο όπως όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Σημαντικές αλλαγές που δρομολογούνται και έχουν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας.
Η μεγάλη καινοτομία αυτής της μεταρρύθμισης που είναι η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Επιδίωξη είναι να μην φεύγουν τα ελληνόπουλα εκτός της πατρίδας για σπουδές και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας εκπαιδευτικοί οργανισμοί του εξωτερικού
Περισσότεροι από 40.000 Ελληνες σπουδάζουν στο εξωτερικό. Θέλουμε να επιτρέψουμε στους νέους να φοιτούν σε αξιόλογα διεθνή πανεπιστήμια χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από το σπίτι τους.
Η εκπαιδευτική τομή είναι και μία δικαίωση για τη ΔΑΠ
Για να προκύψει στις μέρες μας ως μία αναγκαιότητα που δεν χωράει άλλη αναβολή
εμείς θέλαμε να κάνουμε τη μεταρρύθμιση πολύ πιο νωρίς
Ποιος είναι ο πραγματικά πρωτοπόρος και προοδευτικός
Διευκρινήσεις για τις ετερόκλητες φωνές από την αντιπολίτευση
Τάχα ανοίγει ο διάδρομος για ξένα πανεπιστήμια χωρίς καμία εγγύηση. Το έχουμε πει πολλές φορές ότι οι προδιαγραφές είναι ίσως οι αυστηρότερες στην Ευρώπη.
Κάποιοι θυμήθηκαν ξαφνικά τις ικανότητες των υποψηφίων ενώ καταψήφισαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής
Αναρωτιέμαι τι μας ζητάτε να καταργηθεί η βάση εισαγωγής στα δημόσια και να αυξηθεί στα ιδιωτικά, αυτό δεν δημιουργεί φοιτητές δύο ταχυτήτων;
Εχουμε ανοχή στην υποκρισία αλλά τόση πολλή δεν την χωράει καμία λογική. Έωλα αυτά που ακούγονται για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης
Κάποιοι θυμήθηκαν ξαφνικά τις ικανότητες των υποψηφίων ενώ καταψήφισαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής
Αναρωτιέμαι τι μας ζητάτε να καταργηθεί η βάση εισαγωγής στα δημόσια και να αυξηθεί στα ιδιωτικά, αυτό δεν δημιουργεί φοιτητές δύο ταχυτήτων;
Εχουμε ανοχή στην υποκρισία αλλά τόση πολλή δεν την χωράει καμία λογική.
Έωλα αυτά που ακούγονται για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης
Δεν αναφέρομαι στο πρόβλημά σας να μην τσικνίσετε κ. Φάμελλε, αλλά τον πρόεδρό σας δεν τον είδα σε καθεστώς πένθους, μια χαρά τσίκνισε στην Τρίπολη. Ας προσέχετε τι λέτε εσείς.
Εχετε ένα πρόεδρο που σπούδασε σε μη κρατικό πανεπιστήμιο και είχε τη δυνατότητα να του δώσει υποτροφία. Αυτό είναι το μοντέλο των πανεπιστημίων, σε αυτό σπούδασε ο κ.Κασσελάκης. Μα πόση υποκρισία πια. Καλά να τα λέει ο κ.Τσίπρας που σπούδασε στο ΕΜΠ, αλλά να τα λέει ο κ.Κασσελάκης. Πόση υποκρισία πια; Νισάφι πια!
Με το που βούτηξε στο μικρόκοσμο του ΣΥΡΙΖΑ, τι να κάνει ο άνθρωπος, προσαρμόστηκε.
Ερχομαι και σε εσάς κύριε Ανδρουλάκη, η πολυφωνία σας μετατρέπεται σε παλινωδία.
Ο κ.βενιζέλος επιχειρηματολόγησε και είπε για την ανάγκη να ψηφιστεί το νομοσχέδιο.
Οι βουλευτές κάποιοι οι οποίοι διαφωνούν δεν τους βλέπω καν εδώ, μάλλον τους βάλατε κομματική πειθαρχία και ξαφνικά για κάποιο λόγο αλλάξατε γνώμη.
Τι θα κάνετε με το άρθρο για το Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο;
Θα σας το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο κύριε Ανδρουλάκη για να καταδείξουμε την υποκρισία σας.
Η ΝΔ θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για όλα τα άρθρα για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Να δούμε πόσο θα ψηφίσετε κύριε Ανδρουλάκη για να κάνουμε ταμείο στο τέλος.
Το κόμμα σας έχει βγει από την μηχανή του χρόνου, αλλά αντί να πηγαίνετε μπροστά, πηγαίνετε πίσω.
Αν το ΠΑΣΟΚ είναι η μηχανή του χρόνου, ο Γιώργος Παπανδρέου είναι ο Μπέντζαμιν Μπάτον.
κατάληψη όπου θα κάνει η γνώση η ελευθερία και ο πολιτισμός
Αυτή τη σύγκριση τρέμετε. Εσείς που κάνατε καριέρες στα αμφιθέατρα έχοντας μάθει να κάνετε κάποιες σχολές τσιφλίκια σας, γι αυτό δεν σας αρέσει η σύγκριση.
Η αστυνομία μπαίνει στα πανεπιστήμια γιατί αυτή η κυβέρνηση άλλαξε το νόμο για το πανεπιστημιακό άσυλο
Ο κ.Κασσελάκης είπε μου πέρασε από το μυαλό να ψηφίσω το νομοσχέδιο, αλλά δεν θα το κάνω. Δεν είναι σοβαρές αυτές οι απόψεις.
Δεν μας ενδιαφέρει τελικά ποιος θα είναι δεύτερος και ποιος τρίτος και αν ο κ.Ανδρουλάκη κάνει το ΠΑΣΟΚ ένα πράσινο ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν μπορεί η Ελλάδα να παραμένει δέσμια κομμάτων και αναχρονιστικών αντιλήψεων. Εχουμε αποφασίσει να γίνουμε μία σύγχρονη δημοκρατία. Η τομή αυτή μετατρέπει σε ευκαιρία φέρνει την ελληνική πραγματικότητα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή.
Είμαι περήφανος που η ΝΔ και εγώ προσωπικά αντιταχθήκαμε σε μία Ελλάδα του εκπαιδευτικού απομονωτισμού.
Σήμερα ψηφίζουμε μία τομή με την οποία συμφωνεί η πλειοψηφία των Ελλήνων.
Μία ηχηρή έγκριση για μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη πρόσβαση στη γνώση για όλα τα ελληνόπουλα.