Πολιτική

Μητσοτάκης: Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε ασυνείδητους οδηγούς, οι αστυνομικοί να δείχνουν υπευθυνότητα – Ανεύθυνη αντιπολίτευση από το ΠΑΣΟΚ

Αναφορές στις παραλήψεις και αβλεψίες που οδήγησαν στο φονικό τροχαίο στα Χανιά με θύμα τον 22χρονο Παναγιώτη, κριτική στο ΠΑΣΟΚ για την «ανεύθυνη αντιπολίτευση», τα μέτρα για τη στεγαστική πολιτική με τελευταίο το πρόγραμμα Σπίτι μου 2, αλλά και στις ενέργειες της κυβέρνησης για τις τιμές του ρεύματος, τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία και των μέσων μαζικής μεταφοράς, περιλαμβάνει η κυριακάτικη ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Καλή σας ημέρα! Το 2025 έχει ξεκινήσει δυναμικά, με πολλές πρωτοβουλίες και εξελίξεις, τις οποίες θα μοιραστώ μαζί σας…

Posted by Kyriakos Mitsotakis on Saturday, January 18, 2025

Αναλυτικά η ανάρτηση έχει ως εξής:

Καλή σας ημέρα! Το 2025 έχει ξεκινήσει δυναμικά, με πολλές πρωτοβουλίες και εξελίξεις, τις οποίες θα μοιραστώ μαζί σας στη σημερινή ανασκόπηση. Να σας προειδοποιήσω από την αρχή: πρόκειται για μια αναλυτική -ίσως και μακροσκελή- ανασκόπηση, αλλά υπόσχομαι ότι αξίζει την προσοχή σας!

Ξεκινώ αμέσως με το νέο πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ», ύψους 2 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου 20.000 πολίτες από 25 έως 50 ετών μπορούν να αποκτήσουν τη δική τους πρώτη κατοικία με φθηνό δάνειο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση μέσω του gov.gr -η ειδική πλατφόρμα άνοιξε την Τετάρτη- και με την ίδια αίτηση να απευθύνονται στις τράπεζες. Ήδη έχουν καταχωριστεί 42.359 αιτήματα που δείχνει προφανώς την ανάγκη που υπάρχει αλλά και την ελκυστικότητα του προγράμματος.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου προγράμματος; Το δάνειο καλύπτει έως το 90% της αξίας του ακινήτου, όπως αυτή αναγράφεται στο συμβόλαιο αγοράς, ενώ τυχόν υπολειπόμενο τίμημα θα καλύπτεται από τον αγοραστή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αν η αξία του ακινήτου είναι 200.000 ευρώ, το μέγιστο ποσό δανείου θα είναι 180.000 ευρώ (90% της αξίας). Το ανώτατο ποσό δανείου που χορηγείται είναι 190.000 ευρώ, όμως σε κάθε περίπτωση το 50% θα έχει μηδενικό επιτόκιο ενώ το υπόλοιπο 50% επιβαρύνεται με επιτόκιο που δεν ξεπερνά τα ισχύοντα όρια των στεγαστικών δανείων. Για το «Σπίτι μου ΙΙ» έχουμε διευρύνει τα εισοδηματικά όρια σε όλες τις κατηγορίες των δικαιούχων, ενώ για ειδικές κατηγορίες πολιτών (τρίτεκνους, πολύτεκνους και οικογένειες με δύο παιδιά στους Δήμους Ορεστιάδας, Σουφλίου, Διδυμοτείχου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου) θα επιδοτείται κατά 50% και το ποσό των τόκων στο τμήμα του τραπεζικού δανείου που θα έχει επιτόκιο. Με το νέο πρόγραμμα συνεχίζεται ακόμη πιο δυναμικά η στεγαστική πολιτική για προσιτή κατοικία που υλοποιούμε τα τελευταία 5,5 χρόνια, με συνολικούς πόρους σχεδόν 6,5 δισ. Από το «Σπίτι μου Ι» ήδη 7.608 συμπολίτες μας έχουν αγοράσει το νέο τους σπίτι, 7.681 έχουν συνάψει σύμβαση με την τράπεζα και 9.002 έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα.

Σε ένα άλλο πρόγραμμα τώρα, το «Εξοικονομώ 2025», οι αιτήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις 31.000. Από τη Δευτέρα ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων και για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» ύψους 223,2 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 44,6 εκ. ευρώ κατευθύνονται σε ενεργειακά ευάλωτα νοικοκυριά (οικογένειες με ΑμεΑ, πολύτεκνες οικογένειες, νοικοκυριά χαμηλών εισοδημάτων καθώς και πληγέντες από φυσικές καταστροφές). Πάνω από 100.000 συμπολίτες μας έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις ενεργειακές τους δαπάνες, ενισχύοντας και την εθνική προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση. Το ενδιαφέρον και γι’ αυτό το πρόγραμμα αποδεικνύεται ιδιαίτερα έντονο, καθώς οι αιτήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις 35.500.

Την εβδομάδα που πέρασε έστειλα νέα επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τα θέματα ενέργειας. Η αφορμή της επιστολής ήταν το ράλι στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που επηρέασε τις περισσότερες χώρες της ΕΕ το δεύτερο μισό του 2024, με αποτέλεσμα η μεσοσταθμική τιμή της χονδρικής στην Ευρώπη να είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με το 2019. Είναι μια ένδειξη ότι χρειάζονται γενναίες τομές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να διασφαλίσουμε αυτό που αναδεικνύει και η έκθεση Ντράγκι: την ανταγωνιστικότητα και την ενεργειακή αυτάρκεια της ευρωπαϊκής οικονομίας. Με αφορμή τη νέα θητεία της Κομισιόν, καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις ώστε η πρόοδος που πετυχαίνουμε στις ΑΠΕ να φανεί άμεσα και στους λογαριασμούς του ρεύματος και είμαι αισιόδοξος ότι οι ελληνικές θέσεις θα αποτελέσουν ξανά οδηγό για ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες.

Στη χώρα μας, τα τιμολόγια ρεύματος για τα νοικοκυριά έχουν σταθεροποιηθεί. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης τιμών παρέμεινε ο ίδιος μεταξύ 2023 και 2024, ενώ η σωρευτική αύξηση των τελικών λιανικών τιμών για τους καταναλωτές σε σχέση με το 2019 είναι χαμηλότερη στην Ελλάδα από την υπόλοιπη ΕΕ κατά 10 μονάδες. Αυτό αποδεικνύει και την επιτυχία των «χρωματιστών» τιμολογίων που έχουν εντείνει τον ανταγωνισμό και διευκολύνουν την σύγκριση τιμών μεταξύ των παρόχων. Σας παροτρύνω να περιηγηθείτε στην εξαιρετικά χρηστική και φιλική στους καταναλωτές ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ, https://invoices.rae.gr/, όπου μπορείτε να συγκρίνετε εύκολα τις τιμές κάθε παρόχου και να εντοπίσετε τις καλύτερες προσφορές που μπορούν να σας εξασφαλίσουν μεταξύ άλλων πολύ ανταγωνιστικά τιμολόγια.

Επόμενο θέμα, η νέα σύγχρονη υπηρεσία «tap2ride», δηλαδή των ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζική Μεταφοράς της πρωτεύουσας (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ) που εντάσσει την Αθήνα στον κατάλογο των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων με πρακτικές «έξυπνων» πόλεων. Πλέον, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα –σε φυσική μορφή, στο κινητό ή στο smartwatch τους– ως εισιτήριο σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ, έχοντας παράλληλα και οικονομικό όφελος. Τι εννοώ: Στο τέλος κάθε ημέρας θα χρεώνεται με ποσό που θα αντιστοιχεί στις διαδρομές που θα έχει κάνει, αλλά με βάση το φθηνότερο διαθέσιμο οικονομικό πακέτο του ΟΑΣΑ. Ο επιβάτης δεν θα χρειάζεται να σταθεί στο μηχάνημα για να εκδώσει εισιτήριο, ούτε να αναζητήσει σημεία πώλησης εισιτηρίου ή να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Θα χρεώνεται, ξαναλέω, με το φθηνότερο κόμιστρο.
Οι ανέπαφες πληρωμές είχαν ξεκινήσει πιλοτικά τον περασμένο Απρίλιο στις γραμμές των λεωφορείων του Αεροδρομίου και μέχρι σήμερα τις είχαν επιλέξει περισσότεροι από 90.000 επιβάτες. Η νέα υπηρεσία αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού που εφαρμόζουμε για την αναβάθμιση των δημοσίων μεταφορών και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη. Θυμίζω ότι ήδη εκτελούν δρομολόγια 278 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, επιπλέον 127 νέα λεωφορεία βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ και προχωρούν οι διαδικασίες για τη δρομολόγησή τους.

Ο στόχος μας είναι, έως το τέλος του φετινού καλοκαιριού, να κυκλοφορούν συνολικά 950 νέα οχήματα, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά τη μετακίνηση στην πόλη. Παράλληλα, στη Γραμμή 1 του Μετρό γίνεται ανάταξη 14 συρμών και αναβάθμιση άλλων 9, ώστε αρκετοί από αυτούς να μπουν σε κυκλοφορία εντός του 2025. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ενώ στη γραμμή 4 οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους το 2026.

You may also like