Αυστηρό και σαφές μήνυμα προς τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται επί της αρχής την αξιολόγηση απέστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», είπε.
Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εξετάζονται αλλαγές που αφορούν τη μείωση της ύλης, όπου θα δίνεται βάρος την ποιότητα και όχι την ποσότητα. «Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. Να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα»,
Η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια συνολική επισκόπηση της πορείας των παρεμβάσεων που κάνουμε στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση και μια θα έλεγα και αποτίμηση της προόδου που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σημαντικών προκλήσεων που καλούμαστε ακόμη να αντιμετωπίσουμε.
Σίγουρα πιστεύω η εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και είναι βελτιωμένη αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δύναμή μας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις όπως η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση, οι 36.000 διαδραστικοί πίνακες που έχουν τοποθετηθεί στα σχολεία μας χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης, πολύ χρήσιμα εργαλεία όπως τα kit για τη ρομποτική που δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία να φέρουν σε επαφή τα παιδιά με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά και να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό.
Να αναφερθώ στις πολιτικές που έχουμε αναλάβει για το μπούλινγκ, την πλατφόρμα που έχει δώσει ήδη κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα τις δυνατότητες και τις κατευθύνσεις του σχολείου, τα Πρότυπα και τα Ωνάσεια. Θα έχουμε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμη δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, και θέλω να είμαι σαφής για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο είναι σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. Να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
Συζητήσαμε ένα θέμα που απασχολεί γονείς και μαθητές, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά, ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία στην Γ΄γυμνασίου είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή, να εντοπίσουμε τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε προς το ακαδημαϊκό αλλά και επαγγελματικό τους μέλλον.
Βέβαια, συζητήσαμε και τον τρόπου που μπορούμε να αξιοποιήσουμε νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ώστε να υποστηρίξουμε το έργο των εκπαιδευτικών άλλα και πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά.
Το πείραμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου φαίνεται να έχει πετύχει με δεκάδες χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν, ειδικά τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου που θα ξεκινήσουν να δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις στις 30 Μαΐου. Έχουν πια πρόσβαση σε δωρεάν ποιοτικό υλικό που μπορεί να τους βοηθήσει στην προετοιμασία τους.
Κλείνοντας θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στα παιδιά που θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να διαβεβαιώσω ότι η δημόσια δωρεάν παιδεία και ειδικά τα σχολεία μας βρίσκονται στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας.