Πολιτική

Μπέτυ Σκούφα: Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που κήρυξε ανένδοτο στα αγγλικά

 

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που είδε… «αμερικανικά συμφέροντα» πίσω από την προσχολική εκπαίδευση έχει γεννηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο

Brexit α λα ελληνικά στην προσπάθεια εισαγωγής των αγγλικών στα νηπιαγωγεία επιχείρησε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, Μπέτυ Σκούφα, τραβώντας πάνω της όλους τους προβολείς της δημοσιότητας και αφήνοντας σε δεύτερο ρόλο στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή ακόμη και κορυφαία στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όπως ο Νίκος Φίλης.

Η «κόκκινη» Μπέτυ από την Κατερίνη μετρά, άλλωστε, πολλά χρόνια ακτιβιστικής δράσης, αλλά και σπουδών στη γερμανική, ωστόσο, γλώσσα. Παρότι εκπαιδευτικός και εκπαιδευτική σύμβουλος διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας στο επάγγελμα, η κ. Σκούφα κήρυξε ανένδοτο στην επιχειρούμενη μεταρρύθμιση που εισάγει τα αγγλικά στην προσχολική αγωγή, σκεπτόμενη…πονηρά. «Με κάνετε να πονηρεύομαι ότι ακριβώς και η εισαγωγή της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο κάποιο άλλο ειδικό κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί. Μήπως αποτελεί και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων; Διότι στα σίγουρα παιδαγωγικού σκοπούς δεν εξυπηρετεί, όπως έχουν πολλάκις τονίσει καθηγητές παιδαγωγικών σχολών στην Ελλάδα» δήλωσε κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στην επιτροπή, αφήνοντας άφωνους ακόμη και συντρόφους της.

 

 


Επική ερώτηση Σκούφα (ΣΥΡΙΖΑ): Τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο μήπως εξυπηρετούν αμερικανικά συμφέροντα;

 

Μάλιστα, η κ. Σκούφα καταλόγισε εμμέσως πλην σαφώς ιδιοτελή κίνητρα και στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Απευθυνόμενη προς την υπουργό, «κατανοώ ότι έχετε τελειώσει, έχετε ολοκληρώσει σημαντικό μέρος των σπουδών σας στην Αμερική, όμως, επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όλοι εδώ μέσα είμαστε εκλεγμένοι από τον ελληνικό λαό, αυτόν πρέπει να υπηρετούμε και επίσης είστε Υπουργός στο Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας» υποστήριξε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και συμπέρανε ότι «άρα, θα πρέπει να στηρίξετε ως επί το πλείστον την ελληνική εκπαίδευση, όχι, τα όποια καλά ή πιο χειρότερα ενδιαφέροντα επιχειρηματικά των αμερικανικών πανεπιστημίων».

Στον αντίποδα, η κ. Σκούφα, γεννημένη στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1972 κάθε άλλο παρά αισθάνεται τα αγγλικά ως μητρική της γλώσσα (παρότι δηλώνει ότι τα γνωρίζει άριστα), επιλέγοντας να πραγματοποιήσει ανώτερες σπουδές στα γερμανικά, αξιοποιώντας για τη χρηματοδότησή τους τις δυνατότητες της δημόσιας εκπαίδευσης, δηλαδή τις υποτροφίες του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.). Μετά την αποφοίτησή της από το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, η κ. Σκούφα απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών «στη Φιλοσοφία κι Αρχαία Ελληνική Φιλολογία, από το Πανεπιστήμιο του Bochum, στη Γερμανία, όπου σπούδασε ως υπότροφος του Ελληνικού Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.). Στο ίδιο πανεπιστήμιο εργάστηκε ως βοηθός του καθηγητή κ. Scholtz» και αργότερα επέστρεψε στην Κατερίνη, απασχολούμενη ως συμβασιούχος στα εκπαιδευτικά προγράμματα του δήμου Κατερίνης.

Ακτιβισμός και μετανάστες

Παράλληλα με τις σπουδές, στο βιογραφικό της κ. Σκούφα φιγουράρει η πλούσια κινηματική της δράση, αφού υπήρξε «Μέλος του Συντονιστικού της Επιτροπής ενάντια στα απόβλητα της TOSOH στο Λιτόχωρο και μέλος του European Social Forum.

Διατηρεί δικτύωση και συμμετοχή σε τοπικές συλλογικότητες της Κατερίνης (όπως Κοινωνική Κουζίνα Αλληλεγγύης Κατερίνης), πανελλαδικές οργανώσεις και τόπους δημόσιας συζήτησης – Φόρουμ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (κυρίως με τη Γερμανία) Υπήρξε Μέλος του Δικτύου Γυναικών Θεσσαλονίκης, το οποίο δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα της αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών καθώς και σε θέματα αποκλεισμού λόγω φύλου, ενώ συμμετείχε στην Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης καθώς και του Στεκιού Μεταναστών».


mpetty

Το πέρασμα από τα κινήματα στην κεντρική πολιτική γίνεται σχεδόν αυτονόητα για την κ. Σκούφα, η οποία ανήκει στον στενό πυρήνα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Πιερίας. Η ίδια από

το 2011 και μετά, συμμετέχει συνεχώς και εκλέγεται στα αντιπροσωπευτικά εσωκομματικά όργανα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α (μέλος συντονιστικού ΡΙΖ.ΑΡ.ΕΝ. Πιερίας, μέλος συντονιστικού Τ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνης, πρώην μέλος της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας), ενώ κατέγραψε δυνάμεις στις εθνικές εκλογές του 2012 και στις Περιφερειακές Εκλογές του 2014, στις οποίες και κατέλαβε την πρώτη θέση σε σταυρούς προτίμησης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εκλέγει τότε τρεις βουλευτές. Μολονότι δεν ήταν ευρέως γνωστή στην τοπική κοινωνία -και λιγότερο αναγνωρίσιμη από άλλους δύο βουλευτές τους Χάρη Τζαμακλή και Στέργιο Καστόρη– στις εθνικές εκλογές του 2019 κάνει την έκπληξη και επανεκλέγεται μόνο για δεύτερη φορά βουλευτής Πιερίας. Η επιτυχία της ερμηνεύτηκε και ως αποτέλεσμα της οικογενειακής της παράδοσης, η οποία είναι συνδεδεμένη με την Αριστερά στον νομό, με αναφορές άλλοτε στο ΚΚΕ και άλλοτε στον ΣΥΡΙΖΑ.

Στη δεύτερη κατά σειρά τετραετία της στη Βουλή, η κ. Σκούφα τοποθετήθηκε από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ξιφουλκώντας κατά της διδασκαλίας των αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Η ίδια είχε φροντίσει στην προηγούμενη θητεία της ως βουλευτής να τελειοποιήσει τις γνώσεις της στα αγγλικά, κάνοντας χρήση της δυνατότητας για ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών στα μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας, τα οποία παρέχει δωρεάν η Βουλή, απορρίπτοντας, όμως, κάθε σχετική συζήτηση για δημόσια δωρεάν εκμάθηση αγγλικών στην προσχολική αγωγή.

Κάτω τα χέρια από τα…νήπια

Η ακλόνητη πίστη της στα… αμερικανικά ελατήρια πίσω από τα μαθήματα Αγγλικών είχε ως αποτέλεσμα να επαναλάβει τις ίδιες αιτιάσεις και κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια και αγνοώντας τις μαζικές αντιδράσεις και τα χιλιάδες σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίθετα, ανάμεσα στις γραμμές του νομοσχεδίου, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διέκρινε «ένα σχολείο προσαρμοσμένο απολύτως και μονομερώς στις ανάγκες της αγοράς, ένα σχολείο κομφορμιστικό, νεοσυντηρητικό» και με σύνθημα «Αφήστε τα νήπια να χαρούν την ηλικία τους», η ίδια επανάφερε τα γνωστά της επιχειρήματα και προεκτείνοντας τη σκέψη της υπογράμμισε πως η κακή χρήση της ελληνικής από τους εφήβους, μπορεί να συνδέεται με τη συχνή τριβή τους με την αγγλική γλώσσα. «Άρα, τι πρέπει να κάνουμε; Να διδάξουμε καλύτερα τα ελληνικά και στα σίγουρα να προσεγγίσουμε διαφορετικά τη νηπιακή ηλικία πάνω σε γερή επιστημονική, παιδαγωγική γνώση και όχι βιαστικά να φέρνουμε ρυθμίσεις», κατέληξε.

Υπό το βάρος και των νέων αντιδράσεων, να ανασκευάσει την κατηγορηματική της άρνηση στην εκμάθηση Αγγλικών στα νηπιαγωγεία επιχείρησε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στο Θέμα 104.6. Επιθυμώντας έναν φιλοσοφικό αέρα στις ομιλίες της, «αρκετές φορές στις τοποθετήσεις μου διακατέχομαι, εάν θέλετε, από ένα πνεύμα φιλοσοφίας, από ένα πνεύμα θεωρητικών επιστημών» ανέφερε η ίδια και χαρακτηρίζοντας ως mea culpa τη λέξη «επιταγή», «αυτό που ρώτησα μεταξύ άλλων την αξιότιμη κυρία υπουργό είναι κατά πόσον η επιμονή για την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο αποτελεί “επιταγή” -πολύ σκληρή λέξη, εάν το ξανακοιτούσα το κείμενο δεν θα ξαναέγραφα τη λέξη “επιταγή”, θα έγραφα ίσως τη λέξη “προτροπή”, “επιρροή ακαδημαϊκή”- αν αυτή η επιμονή για εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο αποτελεί “επιρροή” εντός πολλών εισαγωγικών από αμερικανικές σχολές στα πανεπιστήμια», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Σκούφα.

Στη γραμμή της … σχολειοποίησης

Με απόσταση λίγων λεπτών, πλήρη κάλυψη στην κ. Σκούφα παρείχε από το βήμα της Βουλής και ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, υιοθετώντας μια ρητορική ταξικών αναφορών για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο χαρακτήρισε «μείξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού».

«Μη διαστρεβλώνετε λοιπόν τις θέσεις μας. Δε διαφωνούμε λοιπόν με την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρές ηλικίες. Εντούτοις, σεβόμαστε την επιστημονική κοινότητα που έχει άλλη αντίληψη για το ρόλο των νηπιαγωγείων και τις ανάγκες που καλύπτουν στη μαθησιακή διαδικασία» τόνισε ο κ. Τσίπρας και κατέληξε «η επιστημονική κοινότητα είναι αντίθετη με τη σχολειοποίηση της προσχολικής αγωγής, καθώς, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, είναι άλλος ο ρόλος της γνωσιακής και κοινωνικής εκπαίδευσης των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών και άλλος του δημοτικού σχολείου.Αλλιώς θα είχαμε οκτώ τάξεις στο δημοτικό και δε είχαμε ξεχωριστά την προσχολική εκπαίδευση».

You may also like