Ελλάδα

Ο τουρισμός έφερε χρήματα: Περίπου 142 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία μέσα σε οκτώ μήνες

xeno660.jpg

Επί οκτώ μήνες -άρα, όχι μόνο τους θερινούς- οι τουρίστες τόνωσαν την τουριστική οικονομία (και την γενικότερη, βεβαίως) κάτι που αποδεικνύεται και από τα έσοδα που μπήκαν στα ταμεία των ξενοδοχείων.

Συγκεκριμένα, στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου το αντίστοιχο αριθμητικό δεδομένο της αθρόας εισόδου τουριστών στη χώρα μας μεταφράζεται σε 390.000 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία που αυτό με τη σειρά του δίνει τον «μαγικό» αριθμό 142,8 εκατομμύηρια ευρώ – όσα είναι τα έσοδα για την πραγματική οικονομία της πρωτεύουσας (ξενοδοχειακός κλάδος, εμπόριο, εστίαση κ.ά).

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, τα στοιχεία δόθηκαν από τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού, Αλέξανδρο Βασιλικό, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν τη Τρίτη. από κοινού η Ενωση, με τη Marketing Greece, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και την ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean με αντικείμενο τη φετινή θετική πορεία και την περαιτέρω εξέλιξη της πρωτεύουσας ως διεθνούς ταξιδιωτικού προορισμού.

Η πληρότητα αυξήθηκε

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης για το οκτάμηνο η πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων στην πρωτεύουσα αυξήθηκε κατά 22,3% φθάνοντας στο 72,1%, η μέση τιμή κατά 4,95 φθάνοντας στα 85,7 ευρώ και το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 28,3% φθάνοντας στα 61,8 ευρώ. Ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι η αύξηση της ζήτησης και της πληρότητας φανερώνει τη δυναμική του προορισμού, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις έρευνες της Ενωσης περί ικανοποίησης επισκεπτών, βάσει των οποίων σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης θα συνιστούσαν την Αθήνα σε τρίτους για διακοπές, αλλά και από τη συνολική αξιολόγηση του προορισμού που πήρε βαθμολογία 7,8 με άριστα το 10.

Πάντως, ο πρόεδρος των ξενοδόχων διευκρίνισε ότι παρά τις φετινές αυξήσεις σε όλες τις κατηγορίες των ξενοδοχείων οι τιμές διαμονής και τα έσοδα από αυτές υπολείπονται από τα αντίστοιχα μεγέθη των μονάδων στην πλέον πρόσφατη προ κρίσης καλή σεζόν για την Αθήνα (2007-08).

Η καμπάνια

Από την πλευρά της, η Marketing Greece υλοποιώντας ένα πλάνο προβολής σε συνεργασία με την ΕΞΑΑΑ, την Αegean και άλλους φορείς παρουσίασε τις ενέργειες δημοσιότητας, οι οποίες υποστηρίζει ότι είχαν αποτέλεσμα πάνω από 100 άρθρα για την Αθήνα σε ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καθώς και ένα υψηλό ισότιμο διαφημιστικής αξίας της τάξεως των 7,5 εκατ. ευρώ. Ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece, Ιωσήφ Πάρσαλης, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην υλοποίηση της καμπάνιας «Ι’m an Aθenian too», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας που αναπτύσσει η Marketing Greece στους άξονες της συνέργειας, της καινοτομίας και της ολοκληρωμένης στρατηγικής.

Άνοδος αεροπορικών αφίξεων τον Σεπτέμβριο

Συνεχίζεται η ανοδική τάση των αεροπορικών αφίξεων και τον Σεπτέμβριο καθώς η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ενισχύθηκε το εννεάμηνο του 2014 κατά 19,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, όπως επισήμανε ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης. Κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου η επιβατική κίνηση του «Ελ. Βενιζέλος» κατέγραψε αύξηση 18,9%, με τους ξένους επιβάτες να εμφανίζονται ενισχυμένοι κατά 29% και τους Ελληνες κατά 10%. Οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις διευρύνθηκαν κατά 15%, η παρουσία των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών – οι οποίες μέχρι πρότινος απέφευγαν τον ΔΑΑ λόγω υψηλού κόστους χρήσης– ενισχύθηκε κατά 33%, ενώ και οι υπόλοιποι αερομεταφορείς σημείωσαν άνοδο 10% συνδράμοντας στη θετική εξέλιξη της κίνησης στην Αθήνα. Ιδιαίτερα θετικό χαρακτήρισε ο κ. Παράσχης το γεγονός ότι η φετινή χειμερινή περίοδος (2014-2015) θα βρει το «Ελ. Βενιζέλος» με 107 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις και 85 εσωτερικού. Κατά τη θερινή περίοδο (2014) οι πτήσεις του δικτύου εξωτερικού ενισχύθηκαν κατά 168 σε εβδομαδιαία βάση.

Ιδιαίτερα θετική πορεία έχει διανύσει και η Aegean Airlines, η οποία σύμφωνα με τον αντιπρόεδρό της Ευτ. Βασιλάκη αναμένεται στο τέλος του 2014 να έχει μεταφέρει συνολικά από την Αθήνα 7,74 εκατ. επιβάτες. Το 2014 το δίκτυο της εταιρείας (από την Αθήνα) περιλαμβάνει 72 προορισμούς εκ των οποίων οι 43 διεθνείς. Στόχος της εταιρείας είναι το 2018 να εξυπηρετεί 100 προορισμούς από την Αθήνα, εκ των οποίων οι 70 εξωτερικού.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Ελλάδα