Στο φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού που συντονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης, στέκεται σχετικό θέμα του Politico – Τι είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διεύρυνση του gov.gr
Με αφορμή την επίσκεψη της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην Αθήνα για την Έγκριση του Σχεδίου «Ελλάδα 2.0» από την Κομισιόν, το Politico στέκεται στο φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού που συντονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας έμφαση στον οριζόντιο χαρακτήρα του και τονίζοντας ότι με το Ταμείο Ανάκαμψης η Ελλάδα πλέον μπορεί να χρηματοδοτήσει το σύνολο της στρατηγικής της.
Το δημοσίευμα, στο οποίο περιλαμβάνεται δήλωση του Υπουργού στον συντάκτη Florian Eder, αναφέρεται επίσης στη μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που υλοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αιχμή το gov.gr και καταγράφει την περίπτωση της απλοποίησης της διαδικασίας για τη δήλωση γέννησης ως παράδειγμα διευκόλυνσης των πολιτών. Επιπλέον, ο συντάκτης παρουσιάζει με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια τη φιλοσοφία και τη στρατηγική γύρω από την οργάνωση των εμβολιασμών: το Politico αξιολογεί τις επιδόσεις της Ελλάδας ως «καλύτερες από κάποιες χώρες με ίδιο μέγεθος και λιγότερο δύσκολη γεωγραφία».
Γίνεται, δε, ιδιαίτερη αναφορά στην απόφαση να μην υπάρξουν call-center, αλλά μια αμιγώς ψηφιακή διαδικασία για τον προγραμματισμό των ραντεβού με μέριμνα για πολλαπλά φυσικά σημεία όπου μπορούσαν να κλείσουν το ραντεβού τους όσοι δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να το κάνουν ηλεκτρονικά. Το Politico καταλήγει ότι οι απαντήσεις του κράτους στην πανδημία έχουν βελτιώσει τις σχέσεις διοίκησης και πολιτών, χρησιμοποιώντας, μάλιστα τον όρο «συμφιλίωση».
Αποσπάσματα από το δημοσίευμα:
Για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης: «Το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης είναι ένας επιπλέον καταλύτης του σχεδίου που έχει η Ελλάδα για να ψηφιοποιήσει τη δημόσια διοίκηση», είπε ο Έλληνας Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Αυτά τα χρήματα σημαίνουν ότι έχει βρεθεί σε μια κατάσταση ιδιαίτερα ευεργετική. «Προηγουμένως, έπρεπε να προτεραιοποιούμε, να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις», δήλωσε. Τώρα, (η χώρα) έχει τα χρήματα ώστε «να χρηματοδοτήσουμε το σύνολο της στρατηγικής μας – το 100%».
Ψηφιακές υπηρεσίες: Λίγο μετά τον πρώτο χρόνο στο Υπουργείο (Ψηφιακής Διακυβέρνησης) ο αριθμός των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου αυξήθηκε σε περισσότερες από 1.150. Σχετικά με αυτό, ο κ. Πιερρακάκης είπε: οι Έλληνες πολίτες μπορούν, για παράδειγμα, να αντικαταστήσουν ηλεκτρονικά την άδεια οδήγησής τους ή να αποκτήσουν ΑΜΚΑ για το νεογέννητο παιδί τους με SMS αντί να περιμένουν σε πέντε διαφορετικές ουρές υπηρεσιών, όπως ίσχυε προηγουμένως. Το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της χώρας θα αγγίξει όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης και κάθε ένα από τα προτεινόμενα project «γεννήθηκε από την ανάγκη, ώστε να πετύχουμε τη μέγιστη απόδοση της οικονομίας», είπε στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μέσω τηλεδιάσκεψης στη διάρκεια επίσκεψής της στην Αθήνα την Πέμπτη, για να αναγγείλει ότι η Κομισιόν ενέκρινε το ελληνικό σχέδιο ανάκαμψης.
Ψηφιακά η εκστρατεία εμβολιασμού: Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός και μαζί με αυτόν η ανάγκη να οργανωθεί η εκστρατεία εμβολιασμού σε μια νησιωτική χώρα. Η διαδικασία οργανώθηκε χωρίς call-center. «Αποφασίσαμε να αποκλείσουμε αυτή την εναλλακτική», είπε. Η Ελλάδα αποφάσισε να προσεγγίσει αποκλειστικά ψηφιακά τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού. Για ένα μέρος του πληθυσμού που δεν επιθυμούσε ή δεν μπορούσε να κλείσει το ραντεβού του ηλεκτρονικά, επιστρατεύτηκαν τα φαρμακεία, τα οποία «διέθεταν τα απαραίτητα διαπιστευτήρια, και έτσι οι πολίτες απέκτησαν περισσότερα από 12.000 φυσικά σημεία όπου μπορούσαν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους», είπε ο Πιερρακάκης.
Η «συμφιλίωση»: Η Ελλάδα τα πηγαίνει καλά ως προς τον ρυθμό εμβολιασμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καλύτερα από κάποιες χώρες με ίδιο μέγεθος και λιγότερο δύσκολη γεωγραφία. Επιπλέον, η κρίση του κορωνοϊού βοήθησε να αμβλυνθούν οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ των Ελλήνων πολιτών και των κρατικών αρχών. «Έπρεπε να διασφαλίσουμε τη συνέχεια του κράτους» είπε ο Πιερρακάκης προσθέτοντας ότι «Ο κορωνοϊός άλλαξε την αντίληψη για τη δημόσια υπηρεσία».