Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 112
Όλοι οι κάτοχοι των smartphones θα μπορούν από την 1η Ιανουαρίου του 2020 να λαμβάνουν ειδοποιήσεις από τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης αναγκης 112, ο οποίος θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, σύμφωνα με όσα είπε το πρωί της Τετάρτης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στον ΣΚΑΪ.
Όπως εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης, το βράδυ της Τρίτης η εταιρεία Apple έκανε την απαραίτητη αναβάθμιση του λογισμικού της, ώστε το λειτουργικό της να είναι συμβατό με το σύστημα του 112. Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων της εν λόγω εταιρείας θα πρέπει να κατεβάσουν την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού.
Σημειώνεται ότι η πρώτη ενέργεια της κυβέρνησης ήταν η συνεννόηση με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, ώστε το λογισμικό τους να είναι συμβατό με το σύστημα του 112. Η συμβατότητα αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές να λαμβάνουν τα μηνύματα εμπλουτισμένου περιεχομένου (CBS) – που είναι το είδος των μηνυμάτων που αποστέλλει το 112 σε όλες τις χώρες λειτουργίας του.
Με τη νέα αναβάθμιση λογισμικού της Apple λύθηκαν οι τελευταίες εκκρεμότητες ως προς τη δυνατότητα λήψης εμπλουτισμένων μηνυμάτων από το 112 στις συσκευές όλων των κατασκευαστών. Το σύστημα θα έχει πλήρως παραδοθεί μέχρι το τέλος του έτους. pic.twitter.com/yPIdbKUCHO
— Kyriakos Pierrakakis (@Pierrakakis) December 11, 2019
Τι πρέπει να γνωρίζετε για το 112
Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.
Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
· Την Αστυνομία
· Τo Πυροσβεστικό Σώμα
· Το ΕΚΑΒ
· Το Λιμενικό Σώμα
· Την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
· Την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.