Πολιτική

Πλακιωτάκης: H χώρα αποκτά για πρώτη φορά σχέδιο ανάπτυξης των νησιών

Σφοδρή αντιπαράθεση για την τροπολογία που αφορά τα πρόστιμα για παραβίαση του ωραρίου εργασίας και ανάπαυσης ναυτικών – Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας

Για θέσπιση ενός συνεκτικού εθνικού σχεδίου ανάπτυξης των ελληνικών νησιών έκανε λόγο ο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στον νησιωτικό χώρο» στην Ολομέλεια της Βουλής.

Από την άλλη πλευρά τα κόμματα της αντιπολίτευσης εκτόξευσαν πυρά στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι οι προωθούμενες διατάξεις αποτελούν «μείγμα ευχολογίων και εξυπηρετήσεων».

Σφοδρή αντιπαράθεση υπήρξε και για την τροπολογία που αφορά τα πρόστιμα για παραβίαση του ωραρίου εργασίας και ανάπαυσης ναυτικών με την αντιπολίτευση να μιλά για ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε ότι «η κυβέρνηση τιμά τα δικαιώματα των ναυτικών» και εξήγησε πως με το υφιστάμενο πλαίσιο για ένα πλοίο 50 ατόμων, η υπέρβαση έστω και για λίγα λεπτά της ώρας συνεπάγεται πρόστιμο 15.000-25.000 ευρώ. «Αν το συνδυάσετε με τη πραγματική εικόνα στο νησιωτικό χώρο, εύκολα κατανοεί κανείς το ορθολογικό και δίκαιο περιεχόμενο της διάταξης», τόνισε.

Από την άλλη πλευρά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός χαρακτήρισε την ρύθμιση «φωτογραφική», από το Κίνημα Αλλαγής ο κ. Δημήτρης Μπιαγκής μίλησε για καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων ενώ η κυρία Διαμάντω Μανωλάκου (ΚΚΕ) υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προωθεί το «ξεζούμισμα» των ναυτικών.

Πέραν αυτών αντιπαράθεση υπήρξε και για την διαχείριση των λιμανιών με αφορμή τροπολογία για την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων. Ο κ. Σαντορινιός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «παραδίδει τα λιμάνια ανευ όρων» ενώ ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος υπενθύμισε ότι η πώληση των μεγάλων λιμανιών της χώρας έγινε επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της υπηρεσίας πλοήγησης το προσωπικό της οποίας βρίσκεται σε απεργιακές κινητοποιήσεις διαβεβαιώνοντας πως «κανένας πλοηγός δεν θα χάσει τη δουλειά του».

Τέλος για το άρθρο με το οποίο παρατείνεται εως τέλος του έτους η σύμβαση φορέων διαχείρισης λιμένων με τις εταιρείες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων -υπό την προϋπόθεση έως τις 31/3/2021 να έχουν εκκινήσει οι προβλεπόμενες από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και στην εθνική νομοθεσία διαδικασίες για την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας – ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως «έχει παρατηρηθεί ότι αρκετοί φορείς δεν έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες για την επιλογή των αναδόχων, δίνουμε μια παράταση έτσι ώστε να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός λέει ότι ξεκινάει από πλήρη απελευθέρωση των λιμενικών αρχών και μπορεί να καταλήξει και σε έναν μόνο ανάδοχο . Επειδή άκουσα για μονοπώλια και φωτογραφικές διατάξεις».

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική