Πριν από 15 μήνες, τον Μάη του 2018, η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων είχε προειδοποιήσει το υπουργείο Μεταφορών της προηγούμενης κυβέρνησης για πιθανό ατύχημα στο ελικοδρόμιο του Γαλατά.
Και φτάσαμε πριν δύο ημέρες στο τραγικό δυστύχημα με την πτώση του ελικοπτέρου που είχε ως αποτέλεσμα τους τρεις νεκρούς και τα πολλά αναπάντητα ερωτηματικά για την κατάσταση του ελικοδρομίου στον Γαλατά που δεν είχε άδεια και δεν πληροί της προδιαγραφές.
Μάλιστα, η ΕΔΑΑΠ στην τότε επιστολή της στις 11 Μαΐου 2018 αναφερόταν ξεκάθαρα ότι τα καλώδια στο οικόπεδο μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Ο Πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ ζητούσε να μπει σήμανση στα καλώδια που τελικά έριξαν το ελικόπτερο στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά. «Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.
Όπως προκύπτει από την επιστολή -την οποία δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» με αφορμή το δυστύχημα με το ελικόπτερο- ο κύριος Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις.
Η επιστολή