Αντιμέτωποι με την αύξηση του κόστους του καφέ, οι επικεφαλής των Starbucks σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές για ορισμένα ροφήματά τους μέσα σε αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με μια έκθεση της Wall Street Journal. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, υπάρχει μία χώρα όπου τα Starbucks δεν σχεδιάζουν να αυξήσουν, αλλά ήδη έχουν μειώσει τις τιμές τους. Αυτή η χώρα είναι η Ελλάδα, καθώς ο πάλαι ποτέ «πρωταθλητής» του καφέ τώρα προσπαθεί να συναγωνιστεί μία ελληνική αλυσίδα που δεν είναι άλλη από τα καταστήματα Mikel.
Η αμερικανική εταιρεία έχει ήδη μειώσει σημαντικά τις τιμές της για πολλά ροφήματα καφέ στην Ελλάδα. Ένα διπλό espresso, για παράδειγμα, τώρα κοστίζει 2 ευρώ από 2,60, ένα espresso macchiato 2,50,ευρώ από 2,95 και ένα cappuccino freddo 3,95 ευρώ από 4,65.
Σύμφωνα με έναν barista στην Ελλάδα, η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα της μείωσης του ΦΠΑ στη χώρα μας, όμως, όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος, οι μειώσεις των τιμών είναι αρκετά μεγάλες, πολύ υψηλότερες από ό, τι θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από τη μείωση του ΦΠΑ.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, κάτι άλλο κρύβεται πίσω από αυτή τη μείωση και αυτό είναι ο ανταγωνισμός από τα Mikel, που ξεκίνησαν το 2008 στη Λάρισα και σήμερα είναι σημείο αναφοράς για πολλούς Ελληνες και κυρίως νέους. Η ταχεία εξάπλωση της νέας αλυσίδας καφέ φαίνεται να έχει βάλει τα Starbucks σε ρόλο άμυνας, τροφοδοτώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν συναντάται σε άλλες αγορές του εξωτερικού, σχολιάζει ο συντάκτης.
Το ερώτημα στο μυαλό κάποιων εμπειρογνωμόνων της ελληνικής βιομηχανίας franchise είναι αν τα Starbucks θα έχουν την ίδια τύχη όπως τα McDonalds, ή, ακόμη χειρότερα, αν τα Mikel θα κατευθυνθούν προς την Αμερική, καταλήγει το δημοσίευμα.