Πολιτική

Στην «ζούγκλα» των trolls του ΣΥΡΙΖΑ: Τα κομματικά ΜΜΕ, οι ανώνυμοι influencers και ο πόλεμος για τη διαδοχή Τσίπρα

Με τοξικότητα θεωρητικά ανοίκεια για τις ιδέες τις αξίες της Αριστεράς, με χτυπήματα «κάτω από την μέση» και κοσμητικά… επίθετα εξελίσσεται ο «εμφύλιος» στον Τύπο του ΣΥΡΙΖΑ, κομματικό και φιλικά διακείμενο, μολονότι το «πολεμικό» τέμπο στην κούρσα της διαδοχής δίνουν ανώνυμοι, αλλά εξαιρετικά επιδραστικοί λογαριασμοί στα κοινωνικά δίκτυα.

Ακόμη και υψηλόβαθμα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης απορούν με το μένος και την αγριότητα σχολίων και αναρτήσεων, καθώς παραδέχονται στις μεταξύ τους συζητήσεις πως η διαδοχή του Αλέξη Τσίπρα κρίνεται σε κάποιο, αν όχι σημαντικό, ποσοστό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου «πρόσωπα» με χιλιάδες ακολούθους στο χώρο άλλοτε αποδομούν και χλευάζουν και άλλοτε εκθειάζουν συγκεκριμένες υποψηφιότητες.

Η προ Κασσελάκη περίοδος

Η αιφνιδιαστική αποχώρηση του Αλέξη Τσίπρα από την Προεδρία του κόμματος σκόρπισε θλίψη στους οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ στα κοινωνικά δίκτυα σε ένα ιδιότυπο καθεστώς «πένθους» για δεκάδες προφίλ ιδίως στο Twitter, που έλαβαν θέση μάχης, όταν άρχισαν να προβάλουν οι πρώτοι διεκδικητές της Προεδρίας του κόμματος. Ως φαβορί στις αρχές του καλοκαιριού, η Έφη Αχτσιόγλου τράβηξε πάνω της τα φώτα των ακολούθων στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και «λογαριασμών αναφοράς» για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα social media, δηλαδή ανώνυμων trolls του χώρου, που κυριαρχούν έκτοτε στην κούρσα της διαδοχής με καυστικές και συχνά «βιτριολικές» αναρτήσεις κατά συγκεκριμένων προσώπων. Ανάμεσα στους λογαριασμούς με την μεγαλύτερη κινητικότητα είναι οι: Πεν Νταλαούρα, Marka2 και Lina, όπου αλληλεπιδρούν σχολιάζοντας την τρέχουσα κομματική επικαιρότητα, ενώ διατυπώνουν παράλληλα υπαινικτικά και «αποκαλυπτικά» σχόλια από το βαθύ «παρασκήνιο» του ΣΥΡΙΖΑ, εξάπτοντας τη φαντασία των ακολούθων τους.


ntal1


ntala2

Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», σε χθεσινό δημοσίευμα με τίτλο «Οι αρουραίοι του ΣΥΡΙΖΑ και τα bots του Κασσελάκη», «στο twitter πάντως κεντρικό ρόλο στην ακατάπαυστη προώθηση του Κασσελάκη διαδραματίζει ο ανώνυμος «επαγγελματικός» λογαριασμός Πεν Νταλαούρα@ntalaoura (16.300 ακόλουθοι), πασίγνωστος στον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρικτικός του κόμματος παλιάς «προεδρικής απόχρωσης». Όπως αναφέρεται, «αυτός ο λογαριασμός-«κόμβος» (με έντονη αλληλεπίδραση με τους γνωστούς ανώνυμους λογαριασμούς Marka2, Areti Athanasiou, kokkaliara) δημιουργήθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 και έχει πάνω από 150 αναρτήσεις την ημέρα, στοιχείο που δείχνει αυτοματοποιημένη συμπεριφορά (bot/semi-bot)».


marka1


marka2

Με δεδομένο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είχε επενδύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως προνομιακό οικοσύστημα αναπαραγωγής της κεντρικής γραμμής του ήδη από το 2012 και εξής, θεωρώντας εαυτόν αποκλεισμένο από τα «συστημικά μέσα», ο ρόλος των trolls αποκτά προστιθέμενη υπεραξία από το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρους του συριζαϊκού κοινού είναι πλήρως εξοικειωμένο με το ύφος, το λεκτικό και τις «διαπιστώσεις» των trolls (ακόμη και στα όρια της προσβολής ορισμένες φορές), ενώ χαίρουν και της εμπιστοσύνης αρκετών χρηστών, έχοντας επιδείξει όλα τα προηγούμενα χρόνια  έντονο κομματικό «πατριωτισμό». 


ntala3


ntala4


ntala5

Πριν ακόμη, ωστόσο, από την εμφάνιση του Στέφανου Κασσελάκη στην κούρσα της διαδοχής, η Έφη Αχτσιόγλου επιχειρήθηκε να ταυτιστεί μέσα από τα ίδια κανάλια με επιχειρηματικά και οικονομικά συμφέροντα, με ανώνυμα trolls να την περιγράφουν με το «προσωνύμιο» η «Έφη της διαπλοκής», αφήνοντας υπαινιγμούς για το ρόλο της ίδιας και της ομάδας της (Δημήτρης Τζανακόπουλος, Νάσος Ηλιόπουλος κα), τη στιγμή που οικοδομούσαν την εικόνα της συνομωσίας πίσω από την απόφαση του Αλέξη Τσίπρα να παραιτηθεί από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Στην κατεύθυνση αυτή, συνέβαλε και η προσωπική γοητεία και εκτίμηση της κοινωνικής βάσης του κόμματος προς τον Αλέξη Τσίπρα, η οποία έλαβε χαρακτηριστικά προσωπολατρείας τα προηγούμενα χρόνια.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική