SelectedΠολιτική

Συγκροτείται Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων με πρωτοβουλία Γεραπετρίτη -Αύριο η πρώτη συνεδρίαση

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, συγκροτείται Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων με έδρα την αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών του ΟΣΕ.

Όπως αναφέρεται στο ανακοινωθέων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε αυτό θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Τrain. Σκοπός της επιτροπής θα είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.

Η πρώτη συνεδρίαση του συντονιστικού κέντρου θα λάβει χώρα το Σάββατο 18 Μαρτίου 2023.

Επανεκκίνηση των δρομολογίων τρένων από την προσεχή Τετάρτη
Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα, ο Γιώργος Γεραπετρίτης παρουσίασε το σχέδιο για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, θα χρειαστεί μια μεταβατική περίοδος για να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ στη συνέχεια συγκεκριμένα δρομολόγια ανά τη χώρα θα επανεκκινούν, με την αρχή να γίνεται στις 22 Μαρτίου.

Ειδικά όσον αφορά τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου, ημέρα Σάββατο, με πρωινό ζεύγος μόνο σε πρώτη φάση.

«Καρφιά» στον ΟΣΕ από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων
Λίγη ώρα νωρίτερα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εξέδωσε ανακοίνωση επιρρίπτοντας σοβαρές ευθύνες στον ΟΣΕ για το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού.

Όπως σημειώνει, «η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας που διεξάγει για τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, διαπίστωσε σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον Διαχειριστή Υποδομής, ήτοι τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.), που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειάς του».

Η ΡΑΣ, μεταξύ άλλων, επισημαίνει πως, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και, ως εκ τούτου, ανεπαρκής.

You may also like

More in Selected