SelectedΠολιτική

Τι συμφώνησαν οι ειδικοί της ΕΕ με τον Μητσοτάκη για τις μεταρρυθμίσεις στους σιδηροδρόμους

Οι συναντήσεις της αντιπροσωπείας των Ευρωπαίων ειδικών που βρέθηκαν στην Αθήνα μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ολοκληρώθηκαν, ενώ οι ειδικοί είχαν συνάντηση και με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Ανταλμπέρ Γιανζ απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των ανταποκριτών στις Βρυξέλλες, σημείωσε συγκεκριμένα ότι «οι συναντήσεις με την αντιπροσωπεία μας στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν. Υπήρξαν πολυάριθμες συναντήσεις με τις Αρχές καθώς και με φορείς στον τομέα των σιδηροδρόμων», ενώ αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

«Προσδιορίστηκαν οι τομείς στους οποίους η ελληνική κυβέρνηση αναζητεί την υποστήριξη της Επιτροπής»
«Προς το παρόν αυτό που μπορώ να πω γι’ αυτή την επίσκεψη είναι ότι επέτρεψε να προσδιοριστούν και να συζητηθούν οι τομείς στους οποίους η ελληνική κυβέρνηση αναζητεί την υποστήριξη της Επιτροπής. Τώρα θα δούμε τα συμπεράσματα της επίσκεψης όταν θα μπορέσουμε να συζητήσουμε με αυτή την ομάδα και σε αυτό το σημείο μπορεί να μπορούμε να μπούμε σε επιπλέον λεπτομέρειες» προσέθεσε ο εκπρόσωπος.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ότι διαδηλωτές χθες κατηγόρησαν και την τρόικα για το δυστύχημα, η αναπληρώτρια επικεφαλής εκπρόσωπος της Επιτροπής Ντάνα Σπίναντ αναφέρθηκε στο δικαίωμα στη διαμαρτυρία σημειώνοντας ότι το τραγικό γεγονός προκάλεσε μεγάλο πένθος στην Ελλάδα και είναι κατανοητό να εκφράζεται απογοήτευση.

Δέσμευση της Ελλάδας η μεταρρύθμιση των μεταφορών
Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος για οικονομικά θέματα, Βέρλε Νατς, απάντησε ότι στο πλαίσιο των προγραμμάτων μεταρρύθμισης, η Ελλάδα δεσμεύθηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα μεταφορών και να ευθυγραμμίσει την οργάνωση των υποτομέων με κοινοτικές οδηγίες.

«Η ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα»
Συμπλήρωσε ότι η αναδιοργάνωση αφορούσε το διαχωρισμό ιδιοκτησίας, διαχείρισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου από τη λειτουργία και παροχή υπηρεσιών που ιδιωτικοποιήθηκαν. Επίσης, ανέφερε ότι αυτό είναι σύμφωνο με κοινοτική νομοθεσία που ισχύει για όλα τα κράτη μέλη. «Άρα η ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα» τόνισε η κ. Νατς.

Σημείωσε παράλληλα ότι ο κρατικός ΟΣΕ έχει τη διαχείριση των υποδομών και η ιδιωτική Hellenic Train χρησιμοποιεί αυτές τις υποδομές. Τέλος, επανέλαβε ότι τα ελλείμματα των υποδομών και της διαχείρισής τους είχαν εντοπισθεί και η ελληνική κυβέρνηση στόχευε να τα αντιμετωπίσει και στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

You may also like

More in Selected