6 Δεκεμβρίου 2019

Το Costa Navarino έκανε 12 χρόνια να κατασκευαστεί -Η ανάπλαση του Ελληνικού είναι στα χνάρια του

elliniko-aerodromio-660.jpg

Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου «παγώνει» προσωρινά την υπογραφή της σύμβασης για την ανάπλαση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και ξύπνησε μνήμες από το 1997 όταν ο εφοπλιστής Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άρχισε τις προσπάθειες για τη μεγάλη επένδυση του Costa Navarino, οι οποίες καρποφόρησαν μετά από 12 χρόνια και 3.000 υπογραφές.

Εχουν περάσει έξι μήνες από την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ωστόσο, δεν έχει υπογραφεί ούτε καν η σύμβαση με την οποία, σημειωτέον, θα εισρεύσουν άμεσα στα ταμεία 300 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή από τα 915 εκατ. ευρώ που προσέφερε η Lamda για το 100% των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.».

Οπως γράφει το ΕΘΝΟΣ από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζεται η αισιοδοξία ότι θα παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εντούτοις το μήνυμα που αποστέλλεται στο εξωτερικό και σε επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στην Ελλάδα είναι ότι η γραφειοκρατία από τη μια και τα δικαστήρια από την άλλη θέτουν εν αμφιβόλω μεγάλες επενδύσεις. Το επενδυτικό ρίσκο και η έλλειψη εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών αποτελεί άλλωστε διαχρονικό πρόβλημα για την Ελλάδα καθώς μια σειρά από μεγάλα projects έχουν αναβληθεί ή «κολλήσει» για πολλά χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίπτωση του Ελληνικού, ο έτερος διεκδικητής του έργου, η ισραηλινή εταιρεία Elbit, αποχώρησε από τον διαγωνισμό εξαιτίας του ρίσκου που διέβλεπε κι όχι επειδή υπήρξαν αλλαγές στους όρους της διαδικασίας όπως αρχικά είχε ειπωθεί.

Μιλώντας πρόσφατα στην αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal το στέλεχος της Elbit, Oren Kolton ανέφερε ότι ο όμιλος ανησυχούσε για τα εμπόδια που θα έμπαιναν σε τυχόν ανεύρεση αρχαίων ή μολυσμένου εδάφους κατά τις ανασκαφές που θα γίνονταν.



Ελλάδα