Το νέο πρότυπο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Θεσσαλονίκης, εγκαινίασε σήμερα, στο πλαίσιο της 79ης ΔΕΘ ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, της υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου και του γενικού Γραμματέα του Δήμου Θεσσαλονίκης Θωμά Ψαρά.
Το νέο ΚΕΠ μειώνει τον χρόνο εξυπηρέτησης των πολιτών για την έκδοση πιστοποιητικών, από δύο επισκέψεις (μία μέρα για την αίτηση και μια την παραλαβή της) σε μία με αυθημερόν συναλλαγή, ενώ επιπλέον μειώνεται σημαντικά ο χρόνος επιβάρυνσης του υπαλλήλου. Τους επόμενους μήνες θα προστεθούν πολλές ακόμη υπηρεσίες, κάνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών ακόμη πιο αποτελεσματική, γρήγορη και φιλική. Μεταξύ άλλων θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος πολίτης να υποβάλει στα ΚΕΠ ηλεκτρονική αίτηση για την χορήγηση σύνταξης ΙΚΑ και να πληροφορείται για την πορεία εξέλιξης της αίτησης του, ενώ σύντομα τα ΚΕΠ θα χορηγούν το σύνολο των βεβαιώσεων του ΟΑΕΔ.
Μεταξύ των καινοτομιών του νέου ΚΕΠ είναι η δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης του πολίτη μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των κρατικών υπηρεσιών η οποία σε συνδυασμό με την κατάργηση της επικύρωσης κάθε αντιγράφου που έγινε με νομοθετική ρύθμιση δημιουργεί νέες συνθήκες και συμβάλλει στην μείωση της γραφειοκρατίας, σημείωσε ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μητσοτάκης.
Όπως είπε, “είναι μια καινούργια εικαστική προσέγγιση για το πως θέλουμε να είναι τα ΚΕΠ σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά ταυτόχρονα μας δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε για τις καινούργιες υπηρεσίες τις οποίες παρέχουν στη νέα, ψηφιακή, ηλεκτρονική εποχή. Τους τελευταίους πέντε μήνες εκδόθηκαν παραπάνω από ένα εκατομμύριο πιστοποιητικά online, με μία απλή διασύνδεση βάσεων. Έτσι χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, μόνο με την πρόθυμη συμμετοχή των υπαλλήλων του Υπουργείου μας, έχουμε καταφέρει και έχουμε πετύχει ένα βαθμό διασύνδεσης των ΚΕΠ με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δημοσίου που επιτρέπει πια στους πολίτες με μία επίσκεψη να παίρνουν βασικά πιστοποιητικά, όπως τα βασικά πιστοποιητικά του δημοτολογίου”.
“Όταν παραλάβαμε το Δήμο τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών δεν ανταποκρινόταν απόλυτα στην αντίληψη που θέλει να καθιερώσει το Υπουργείο ότι δηλαδή μέσω των ΚΕΠ μπορεί να απλοποιηθεί πάρα πολύ η ζωή μας. Τελικά με επιμονή και συστηματική δουλειά ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε, βελτίωσε το σύστημα και εξοικονόμησε πόρους. Υπενθυμίζω για παράδειγμα ότι το ΚΕΠ που βρισκόταν στην Αριστοτέλους και έχει μετεγκατασταθεί στην οδό Αγγελάκη είχε κόστος ενοικίου τέσσερις φορές υψηλότερο από αυτό που κοστίζει σήμερα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών σε κάθε Δημοτική Κοινότητα ώστε η γεωγραφική κατανομή τους να είναι τέτοια που να εξυπηρετεί όλους τους πολίτες και στο πλαίσιο αυτό την ερχόμενη εβδομάδα θα εγκαινιάσουμε το ΚΕΠ στην Άνω Πόλη. Θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι η μετακίνηση της κοινωνίας στην ηλεκτρονική εποχή δεν είναι υπόθεση μιας μέρας, ούτε γίνεται αυτόματα αλλά χρειάζεται συστηματική δουλειά. Να σημειώσω επίσης ότι με το Υπουργείο έχουμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία και σε αυτό σε όλα τα υπόλοιπα θέματα και είμαι πεπεισμένος ότι όλα θα εξελιχθούν πολύ θετικά” δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.’