SelectedΠολιτική

Το σχέδιο της 4ετίας στο Υπ. Μεταφορών: Μετρό Θεσσαλονίκης, σιδηρόδρομος, ΜΜΜ, αυτοκινητόδρομοι [λίστα]

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε σήμερα στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και συναντήθηκε με τον Χρήστο Σταϊκούρα. Στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στους στόχους, αλλά και τις προτεραιότητες στις υποδομές και τις μεταφορές για την επόμενη 4ετία.

Μέχρι τις αρχές του νέου χρόνου τίθενται σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη που θα αλλάξουν πολύ τις συνθήκες κυκλοφορίας των πολιτών δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των μετακινήσεων των πολιτών και υπογράμμισε ότι προωθούνται ταχύτατα και τα έργα ασφαλείας του σιδηροδρόμου,

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στο έργο της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το οποίο όπως είπε είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στη χώρα και όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας. Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί και όλα τα υπόλοιπα, μικρά και μεγάλα, έργα, κάνοντας αναφορά στο Μετρό θεσσαλονίκης που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024, στον ΒΟΑΚ, στον Ε65 και στην Πατρών – Πύργου. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί επίσης το θέμα της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα και γενικώς στις “καθαρές” μετακινήσεις.

Όπως είπε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε ένα ευρύ πεδίο παρεμβάσεων, θα έχουμε πολύ δουλειά τα επόμενα χρόνια και έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην πολιτική του ηγεσία

Από την πλευρά του ο υπουργός Χ. Σταϊκούρας είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να προωθήσει με αποτελεσματικό τρόπο όλα τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη, να σχεδιάσει νέα έργα και να διαχειριστεί με σύνεση όλους τους διάθεσιμους πόρους.

Μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη-Σταϊκούρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε το συνολικό σχέδιο με τους στόχους και της προτεραιότητες της 4ετίας

Στρατηγικοί στόχοι
Προώθηση των εν εξελίξει έργων και σχεδιασμός νέας δέσμης έργων
Βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών
Βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών
Αύξηση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων
Προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα
Ενίσχυση των πράσινων υποδομών και μεταφορών
Ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων
Προτεραιότητες
Υλοποίηση εμβληματικών έργων
Ανανέωση του στόλου των λεωφορείων
Αναβάθμιση σιδηροδρόμου
Αναβάθμιση εναέριας κυκλοφορίας
Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
Ενίσχυση της πράσινης κινητικότητας
Υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών
Εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης
Υλοποίηση εμβληματικών έργων
1.Μετρό Θεσσαλονίκης

Π/Υ: άνω των 2 δισ ευρώ
Έναρξη λειτουργίας εντός του 2024
Ωφελούμενοι: Περίπου 300.000 μετακινούμενοι πολίτες ημερησίως
Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της επέκτασης προς τα βορειοδυτικά να προχωρήσει μέσα στην τετραετία
Μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά
2.Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες, η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%.
Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής
Ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει τοφθινόπωρο
3.Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65

Στο σύνολό του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία
Τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα Καλαμπάκα θα παραδοθούν έως τις αρχές του 2024.
4.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

Ολοκλήρωση βελτίωσης οδικής ασφάλειας υφιστάμενης ΕΟ Πατρών-Πύργου: Ιούλιος 2023.
Έναρξη εργασιών Μάρτιος 2022
Πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%
Ολοκλήρωση: 2025%
5.Οδική Σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία

Ολοκλήρωση: 30/11/2023
6.Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Το πρώτο εργοτάξιο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος εγκαταστάθηκε το 2022. Έχουν ξεκινήσει εργασίες σε τμήμα 2,7 χλμ
Όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024
Το τμήμα Χερσόνησος Νεάπολη έχει συμβασιοποιηθεί την άνοιξη του 2023. Εκκίνηση εργοταξίων εντός των πρώτων μηνών του 2024.
Διεξαγωγή διαγωνισμού για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος. Άνοιγμα οικονομικών προσφορών: τέλη Αυγούστου 2023.
7.Ανανέωση του στόλου των λεωφορείων

Ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους στις αρχές του 2024.
Οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης, θα ξεκινήσουν εντός του 2023.
Εξέταση ανανέωσης ή και επέκτασης των συμβάσεων leasing και υπηρεσίας οχήματος με οδηγό από ιδιώτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
8.Αναβάθμιση σιδηροδρόμου

Υπογραφή συμφωνίας Δημοσίου-ΟΣΕ για την αύξηση χρηματοδότησης του Οργανισμού (από 45 εκατ. Ευρώ ->75 εκατ. Ευρώ) και δέσμευση του φορέα για εποπτεία, λογοδοσία και μετρήσιμα αποτελέσματα
Ολοκλήρωση προσλήψεων στον ΟΣΕ
Στενή παρακολούθηση και τήρηση υποχρεωτικών για εγκατάσταση τηλεματικής
Συντονισμός εμπλεκόμενων φορέων (ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ ΓΑΙΟΣΕ και Hellenic Train) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων και σύμφωνα με την τεχνική έκθεση που θα μας υποβληθεί τον Σεπτέμβριο.
9.Αναβάθμιση της εναέριας κυκλοφορίας

Υπογραφή σύμβασης αναβάθμισης του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας: 2ο εξάμηνο του 2023. Διάρκεια υλοποίησης 2 έτη
Εισαγωγή νομοσχεδίου για τον νέο οργανισμό της ΥΠΑ: 2ο εξάμηνο του 2023. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου οργανισμού, ο οποίος θα έχει τα εφόδια να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, άμεσα και αποτελεσματικά
Ενίσχυση της λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
10.Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Προωθείται η κύρωση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με όραμα εναρμονισμένο προς τις στρατηγικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ο.Η.Ε. και με κεντρικό στόχο τη μείωση των ατυχημάτων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030.
Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει δράσεις και μέτρα οδικής ασφάλειας μεταξύ άλλων:

Τη σύσταση Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.
Την ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων για την ψηφιακή καταγραφή των οδικών παραβάσεων
Την υλοποίηση Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας.
Την ανάπτυξη Ψηφιακής Υποδομής Ταυτοποίησης Οχημάτων
Πρόσθετη Δράση: Αναθεώρηση του ΚΟΚ
11.Ενίσχυση της πράσινης κινητικότητας

Παροχή οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος (Κινούμαι Ηλεκτρικά)
Χρηματοδότηση αντικατάστασης παλαιών ρυπογόνων ΤΑΧΙ με αμιγώς ηλεκτρικά (Πράσινα ΤΑΧΙ)
Παροχή φορολογικών κινήτρων για κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων (απαλλαγή από καταβολή τελών κυκλοφορίας ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας)
Σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης
Λειτουργία 11.000 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων έως τις αρχές του 2026.
Δρομολόγηση του νέου θεσμικού πλαισίου για την υδρογονοκίνηση
Προώθηση εισαγωγής ηλεκτροκίνησης στις αστικές επιβατικές μεταφορές
12.Ενίσχυση αρδευτικού δικτύου

Εγγειοβελτιωτικά έργα στην περιοχή Βάλτου Αμφιλοχίας και στο Μπραμιανό-Ιεράπετρας, Π/Υ 118 εκατ. ευρώ
Φράγμα Ενιπέα, Π/Υ 185 εκατ ευρώ
Φράγμα Ταυρωνίτη, Π/Υ 215 εκατ ευρώ
63 νέα αρδευτικά έργα από το ΥΠΑΑΤ, σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, Π/Υ 784 εκατ ευρώ
13.Υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών

Το έργο αφορά στην εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Μέσο κομίστρου θα αποτελεί η ίδια η τραπεζική κάρτα είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο
Το σύστημα μέσω, τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ
14.Ψηφιοποίηση εργασιών και υπηρεσιών

Αναβάθμιση του ΕΣΗΔΗΣ δημοσίων έργων
Δημιουργία νέου πληροφοριακού συστήματος απλούστευσης των διαδικασιών διαχείρισης των μητρώων συντελεστών παραγωγής δημόσιων και ιδιωτικών έργων
Δημιουργία εθνικού ψηφιακού χάρτη απαλλοτριώσεων
Δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την κεντρική και ενιαία παρακολούθηση και διαχείριση όλων των απαλλοτριώσεων του Υπουργείου
Δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού ψηφιακού συστήματος διαχείρισης τεχνικών έργων και πόρων του Υπουργείου
Ολοκλήρωση ψηφιοποίησης υπηρεσιών μεταφορών

15.Εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης

Η εφαρμογή της Τεχονολογίας Μοντελοποίησης αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών ανάθεσης μελετών, κατασκευών και συντήρησης έργων, αποτρέποντας λάθη, υπερβάσεις χρόνου και κόστους σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής αυτών.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Selected