9 Μαρτίου 2021

Αλλαγές στα Πανεπιστήμια: Ερωτήσεις στις οποίες ο Τσίπρας οφείλει να απαντήσει

Ο κ. Τσίπρας καταφεύγει και πάλι στη στείρα άρνηση και σε πολιτικές του 3%. Με τις χθεσινές δηλώσεις του εγείρει μια σειρά ερωτήματα που απασχολούν τους πολίτες και οφείλει να απαντήσει:

– Πρέπει να εισάγονται στα Α.Ε.Ι. της χώρας υποψήφιοι με βαθμολογία 1 ή 2 στα 20 στις πανελλαδικές εξετάσεις;
– Αν ναι, πώς ακριβώς εξυπηρετείται  ο φοιτητής που μπήκε με βαθμό κάτω από τη βάση και ποιες είναι οι προοπτικές αποφοίτησης και επαγγελματικής του αποκατάστασης. Εξυπηρετούνται οι συμφοιτητές του που αγωνίστηκαν για να εισαχθούν με υψηλότερες επιδόσεις; Εξυπηρετείται ο Έλληνας φορολογούμενος;
– Συμφωνεί να εισάγεται υποψήφιος στη 200η επιλογή του, να μην αποφοιτά ποτέ και να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου με παρεμφερή επίδοση που έχει επιλέξει το τμήμα αυτό σε υψηλή επιλογή;
– Πιστεύει ότι πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι όσο πιο συγκεντρωτικό γίνεται, οι εξουσίες στον Υπουργό αυξανόμενες και οι αρμοδιότητες των Α.Ε.Ι. μειούμενες; Διαφωνεί με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Πανεπιστήμια, που γίνεται για πρώτη φορά σε θέματα όπως ο καθορισμός των βάσεων εισαγωγής και των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων;
– Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι, ενδεικτικά το 2018, η Ελλάδα ήταν τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των αποφοίτων με μόλις 9% όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 24%;
– Θέλει να τεθεί ένα χρονικό όριο στη φοίτηση ή επιμένει στους «αιώνιους φοιτητές»;
– Συμφωνεί με την ελεγχόμενη είσοδο, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε τόσα Πανεπιστήμια διεθνώς;
– Εξακολουθεί να πιστεύει το «δόγμα Γαβρόγλου», σύμφωνα με το οποίο το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;
– Γιατί παραπληροφορεί τους πολίτες υποστηρίζοντας ότι τα μέλη της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων θα είναι οπλισμένα;
– Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι αποδόθηκαν στα Α.Ε.Ι. μόλις πριν από μερικούς μήνες περισσότερες από 550 θέσεις μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού;
– Συμφωνεί να υπάρχει η εναλλακτική της επαγγελματικής κατάρτισης για τους νέους μας ή όχι;
– Γνωρίζει ότι περίπου ένας στους τέσσερις καταρτιζομένους στα ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος Α.Ε.Ι., που επιλέγει την επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να βρει δουλειά;
– Πώς ισχυρίζεται ότι ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας, όταν αναβαθμίζεται το ακαδημαϊκό περιβάλλον των δημόσιων Α.Ε.Ι. και επιχειρείται η εξυγίανσή του από νοσηρά φαινόμενα;
– Δεν αντιλαμβάνεται ότι η μη θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής και η διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας, συμβάλλουν στην απαξίωση του δημόσιου Πανεπιστημίου;



Ο Νεοδημοκράτης