26 Μαΐου 2020

Ελληνικός Τουρισμός: Υπάρχει ακόμη χρόνος…

Γράφει η Σοφία Λουκέρη

Το 2019 ο τουρισμός στη χώρα μας απέφερε 18δις€ με 31.000.000 αφίξεις. Αν οι εκτιμήσεις για την μείωση των φετινών τουριστικών εσόδων επιβεβαιωθούν, θα βιώσουμε αναμφίβολα μια πρωτόγνωρη ύφεση.

18δις€ όμως ή 30.000.000 τουρίστες, σε έναν πλανήτη που έχει μάθει να ταξιδεύει και που αριθμεί δισεκατομμύρια, δεν είναι μεγάλοι αριθμοί. Και μπορεί φέτος η τουριστική πίτα αναμφίβολα να μειωθεί εξαιτίας του κορωνοϊου, είναι στο χέρι μας όμως να μεγαλώσουμε το δικό μας κομμάτι, περιορίζοντας τις απώλειες.

Με Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία και άλλες χώρες, εξαιτίας της μη πετυχημένης διαχείρισης του κορωνοϊου να θεωρούνται για τη φετινή σεζόν εκτός τουριστικού χάρτη, η Ελλάδα ως χώρα που αντιμετώπισε με επιτυχία την κρίση, πληροί όλες τις προϋποθέσεις προκειμένου να λανσαριστεί στην παγκόσμια αγορά ως μια τουριστική όαση.

Την όαση αυτή αναζητούν αυτή τη στιγμή εκατοντάδες εκατομμύρια υποψήφιοι τουριστικοί πελάτες μας, για να την όμως βρουν απαιτείται οι αρμόδιοι φορείς, (ΕΟΤ, Υπουργείου Τουρισμού) να κινηθούν ταχύτατα, έξω από τα όρια μέσα στα οποία κινείται το marketing του τουρισμού σε συνθήκες κανονικότητας.

Δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου, μπορούμε όμως να γίνουμε!

Τους τελευταίους μήνες η χώρα μας έχει ξεχωρίσει στα ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα, ως χώρα που έλαβε εγκαίρως μέτρα και που κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία την απειλή του κορωνοϊου.

Τα θύματα συγκριτικά με άλλες χώρες ήταν ελάχιστα, τα κρούσματα το ίδιο, ενώ το Εθνικό Σύστημα Υγείας έμεινε όρθιο.

Η θετική δημοσιότητα μας γεμίζει υπερηφάνεια. Είναι σπουδαίο αυτό που πετύχαμε στην διαχείριση του κορωνοϊου και είναι πολύτιμη κάθε μια από τις αναφορές των ξένων ΜΜΕ. Δεν αρκούν όμως δυστυχώς από μόνες τους για να σώσουν τα φετινά τουριστικά έσοδα.

Οφείλουμε γρήγορα να αντιληφθούμε, πως παρά τη σπουδαία επιτυχία μας, οι ξένοι λαοί έχουν τα δικά τους προβλήματα.

Οι πολίτες άλλων χωρών, οι υποψήφιοι τουριστικοί πελάτες μας δηλαδή, αλλά και τα τοπικά ΜΜΕ τα οποία παρακολουθούν, έχουν άλλες προτεραιότητες και δεν πρόκειται να μας δώσουν την προσοχή που χρειαζόμαστε, αν εμείς δεν φροντίσουμε επιθετικά για αυτό.

Μετρούν ανθρώπινες απώλειες, έχουν σοκαριστεί με όσαν βίωσαν & πολλοί από αυτούς αναζητούν μια διέξοδο. Αυτή η διέξοδος μπορεί να είναι μια τουριστική απόδραση στη χώρα μας.

Έξυπνη Έμμεση Διαφήμιση και Διαδίκτυο μπορούν να σώσουν τον Ελληνικό Τουρισμό

Η Ελληνική Κυβέρνηση θα πρέπει να δεσμεύσει σημαντικά πρόσθετα κονδύλια και να τα διαθέσει ταχύτατα στον ΕΟΤ προκειμένου να πραγματοποιηθούν έκτακτες ενέργειες δημοσιότητας.

Κάθε τοπική εφημερίδα χώρας που αποτελεί για εμάς τουριστικό στόχο, πρέπει να γράψει ένα εγκωμιαστικό άρθρο για την Ελλάδα.

Κάθε τοπικός τηλεοπτικός σταθμός, πρέπει να πραγματοποιήσει ρεπορτάζ και να πει με θαυμασμό πως: ¨Οι Έλληνες αντιμετώπισαν και βγήκαν νικητές στη μάχη με τον κορωνοϊό“.

Κάθε video που βλέπει ένας υποψήφιος τουρίστας στο Youtube πρέπει να περιέχει εισαγωγική διαφήμιση για το θαύμα της Ελλάδας και το πανέμορφο Ελληνικό καλοκαίρι.

Κάθε χρήστης του Facebook πρέπει να διαβάσει για τους έξυπνους τουρίστες, που άφησαν πίσω στις χώρες τους το άγχος για τον κορωνοϊο και τώρα απολαμβάνουν ξέγνοιαστοι το Ελληνικό καλοκαίρι με ασφάλεια.

Κάθε influencer και travel blogger, πρέπει να μιλήσει για την ομορφιά της πατρίδας μας και τις θερμοκρασίες του Ελληνικού καλοκαιριού, στις οποίες όπως φαίνεται.. ο κορωνοϊός δεν επιβιώνει.

Παρά τις παθογένειες δεκαετιών, η Ελληνική Κυβέρνηση αντιμετώπισε με απόλυτη επιτυχία αυτή την παγκόσμια υγειονομική κρίση, οι Έλληνες κόντρα στις προβλέψεις εμπιστεύθηκαν το κράτος και τις σωτήριες αποφάσεις του & βγήκαμε νικητές στον πρώτο γύρο της μάχης.

Τώρα χρειάζεται μια οργανωμένη και μαζική διαφημιστική καμπάνια σε συνεργασία με τους opinion makers στο εξωτερικό, προκειμένου γρήγορα να τραβήξουμε πάνω μας την προσοχή που χρειαζόμαστε, ώστε στο μυαλό κάθε φετινού υποψήφιου ταξιδιώτη να λανσάρουμε την Πατρίδα μας, ως τον απόλυτο “COVID FREE” προορισμό.



Ο Νεοδημοκράτης